החיסון לנגיף: מי יותר חושש, נשים או גברים?

החיסונים לנגיף הקורונה בחסדי שמיים, ככל הנראה כבר לא שאלה של אם אלא יותר של מתי, מחקר מיוחד בדק את נכונות הציבור להתחסן, השווה בין תשובותיהם של הגברים מול הנשים, וכמו כן האם מענק של המדינה יעזור להפחית את החששות?

אהרן מילר | בריאות 6.12.2020 | 09:31

אילוסטרציה צילום: pexels

כבר שנה שבכל רחבי העולם עוקבים כולם אחר מסלול התפשטותו של נגיף הקורונה, כשהכל התחיל בשוק אוכל מקומי בעיר הוואן שבסין ומשם הלך והשתלט על כל העולם, כמעט.

הרשויות פתחו במרוץ להשיג חיסון לנגיף במקביל לקצב התפשטותו, ובתקופה זו, אכן מתחילים במדינות שונות לחסן את האזרחים, ברוסיה החיסון מתוצרת עצמית כבר מוענק לתושבים, ובבריטניה הצהירו כי לא ימתינו למסקנות ה-FDA האמריקני, ובקרוב אף הם יחלו לחסן את תושבי הממלכה המאוחדת, גם בישראל דווח כי החיסונים יגיעו ארצה בקרוב.

לאור הנ"ל בדקה הפרופסורית שוש שהרבני מהמכללה האקדמית עמק יזרעאל, והדוקטור אייל להב מהאוניברסיטה הפתוחה, והפרופסור מוסי רוזנבוים מאוניברסיטת בן גוריון בנגב, את מידת הנכונות והרצון של האזרחים לקבל את החיסון החדש, כשאולי עדיין לא הוכחה בטיחותו, ותופעות הלוואי שלו, עד הסוף.

על פי תוצאות המחקר הנשים חוששות מהחיסון החדש יותר מהגברים, ובעוד 68.8% מהגברים שהשתתפו במחקר הביעו נכונות לקבל את החיסון, בקרב הנשים עמד סך ה'לא חוששות' לקבל את החיסון על 53.6% בלבד. יצוין כי בשתי הקבוצות מדובר בעלייה ברצון להתחסן. לאחר שבעבר דווח כי רוב הציבור הישראלי לא ירצה לקבל את החיסון.

עוד עלה במחקר, כי בעוד 21% מהנשים הצהירו כי הם לא יתחסנו בוודאות, בקרב הגברים רק 14.6% הצהירו כי הם חוששים מהזריקה ובוודאות לא יתחסנו.

נתון מעניין נוסף שנבדק במחקר הוא התפלגות המשיבים בין אלו הדתיים לאלו שאינם, כאשר בקרב הנשאלים הדתיים השיבו 49.7% מהנשאלים כי הם מעוניינים להתחסן, מול 63.8% בקרב הנשאלים שאינם דתיים.

במחקר בדקו החוקרים בנוסף באם המדינה תיתן מענק כספי של 30₪ האם זה ישפיע על מידת הרצון להתחסן? על פי תוצאות המחקר, מענק שכזה יביא לתוצאה הפוכה, ו-5% מאלו שהצהירו כי הם מעוניינים להתחסן, במצב של מענק ממשלתי הם מתחילים לחשוש ולא יתחסנו.

במחקר שפורסם בישראל היום השתתפו 1200 אנשים. כאשר לאורך המחקר השיבו כל אחד מהנבדקים על שורת שאלונים בחודשים מרץ, אפריל, מאי, יוני ונובמבר, כמו גם בחודש האחרון, לאור הדיווחים של כמה חברות תרופות על יעילות של כ־95% בחיסון הקורונה שפיתחו שעברו את כל הניסויים הנדרשים.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום