פרוייקטור הקורונה: אנחנו על ספו של גל שלישי

הפרופ' אש הזהיר בקבינט הקורונה כי מדינת ישראל נצבת בפני גל שלישי של התפרצות הקורונה ולדבריו המצב מחייב נקיטת צעדים מיידיים | משרד הבריאות ימליץ להגביל מסחר, תחבורה וחינוך בערים אדומות וכתומות

קובי ברקת | בריאות 6.12.2020 | 17:01

נחמן אש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במהלך דיון קבינט הקורונה שמתקיים כעת (ראשון), אמר פרוייקטור הקורונה החדש פרופסור נחמן אש כי אנחנו בעיצומה של התפרצות מחודשת ובעצם על ספו של הגל השלישי.

בימים האחרונים חלה עלייה מתונה במספר החולים שמצבם קשה ובמספר המונשמים. מהתחזית שהוצגה לשרים בדיון, עולה כי באופן מיידי מספר המאומתים היומי יעלה ל-2,600 ביממה ומספר החולים שמצבם קשה יעלה ל-420, זאת אם קצב התחלואה הנוכחי יימשך. במידה והקצב ימשיך כמות שהוא נגיע בתוך שלושה חודשים ל-7,400 חולים ביממה.

"תמונת התחלואה ומדדי ההתפשטות מצביעים על התפרצות מחודשת של המחלה בישראל. מגמות ההתפרצות הן מעריכיות ומחייבות נקיטת פעולות מידיות על מנת למנוע גל שלישי", אמר פרופסור אש.

בעקבות כך, בדיון המתקיים כעת ימליץ משרד הבריאות לשרים בקבינט הקורונה על סגירת כלל המסחר ברחבי הארץ, כולל חנויות הרחוב, מתחמי הביג וקניונים.

בנוסף, ימים ספורים לאחר שהתפוסה בתחבורה הציבורית עלתה ל-75%, צפויים במשרד התחבורה להמליץ להוריד אותה חזרה ל-50%.

כמו כן, משרד הבריאות ימליץ בנוסף לסגור את כלל מערכת הכיתות, כולל כיתות א'-ד', בערים כתומות ואדומות. מספר הערים האדומות עומד היום על 25, ולמעלה מ-60 אחוז מהחולים מגיעים מהיישובים הכתומים והאדומים.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום