ברוסיה ערכו ניסוי נוסף לחיסון: רק 78 משתתפים נדבקו

בניסוי נוסף שנערך ברוסיה, בו השתתפו על פי הדיווח 22,714 בני אדם נמצא כי רק 78 מהמשתתפים שנדבקו בנגיף לאחר החיסון, כאשר 62 מהם קיבלו בכלל את חיסון הדמה – הפלצבו. נתון המעמיד את יעילות התרופה על 94.1% יעילות

אהרן מילר | בריאות 14.12.2020 | 18:14

מעבדה. אילוסטרציה צילום: unsplash

בכל העולם נערכים לשיווק החיסונים האמורים למגר את נגיף הקורונה, 2 משלוחים של חברת פייזר כבר הגיעו לארץ, ובבריטניה כבר מחסנים את האזרחים במרץ, כמו בריטניה גם ברוסיה האזרחים מקבלים את החיסון הרוסי 'ספוטניק 5', ועל מנת לשפר את תדמיתו ערכו הרוסים ניסוי נוסף שיבדוק את יעילות החיסון.

על פי הדיווח של 'רויטרס' החיסון הרוסי קיבל שוב אחוזי יעילות גבוהים, בניסוי נוסף שנערך לחיסון, על פי הדיווח 22,714 בני אדם השתתפו בניסוי הנוכחי, 78 מהמשתתפים נדבקו בנגיף לאחר החיסון, כאשר 62 מהם קיבלו בכלל את חיסון הדמה – הפלצבו. נתון המעמיד את יעילות התרופה על 94.1% יעילות.

כזכור, בעבר דיווחה רוסיה כי החיסון המקומי לקורונה הוכח כיעיל ב-92% לנוכח תוצאות הביניים של השלב השלישי. לדבריה, שלב זה נוסה על יותר מ-16 אלף משתתפים, ומפתחי החיסון אף הוסיפו כי לא התגלו תופעות לוואי בקרב אלו שנוסה עליהם. בנוסף, החיסון נוסה גם על עשרת אלפים בני אדם המוגדרים בסיכון גבוה.

מנגד, ישנם מומחים המטילים ספק בטוהר הניסוי הרוסי. כאשר עד כה לא פורסם פרוטוקול הניסוי וכן נתונים מאומתים על מספר הנסיינים, גילם, מינם, מחלות הרקע שהם סובלים מהן – כל אלו לא ידועים. אי הבהירות מביא לספקנות גבוהה ביחס לחיסון הרוסי. רבים חשים כי ברוסיה כמו ברוסיה, פוטין הורה לפתח חיסון והמדענים הבינו כי זה מה שהם אמורים לעשות, להשיג תוצאה מהירה ויהי מה, והמהירות באה על חשבון מבדקי הבטיחות ומידת היעילות של החיסון.

עם זאת, נזכיר כי דווקא מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין הצהיר לאחרונה כי ביקש לקבל את החיסון שפותח בשיתוף פעולה עם שלוחת הדסה במוסקבה, אלא שגילו המתקדם לא אפשר לו להשתתף בניסוי. הוא הבטיח כי החיסון בטוח לשימוש, לאחר שבחן לעומק את החומרים ממנו הוא עשוי. יחד עם זאת רוטשטיין לא ידע לספר על מידת יעילותו של החיסון הרוסי, מה שלא הפריע לו לגלות כי הדסה הזמינה יותר ממיליון מנות מהחיסון הרוסי.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום