קופות החולים: לא נחסן עד שהממשלה תיקח אחריות

בעוד החיסונים ממתינים בהקפאה עמוקה כאן בארץ, קופות החולים מאיימות לעצור את מבצע החיסונים הנרחב עוד לפני שהחל, בתוך כך דווח כי במוצאי שבת יחוסנו ראש הממשלה ושר הבריאות בשידור חי • החיסון לנגיף הקורונה, שלב הבירוקרטיה

אהרן מילר | בריאות 14.12.2020 | 21:02

צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

החיסון לנגיף הקורונה, שלב הבירוקרטיה: שני משלוחים של חיסונים נגד נגיף הקורונה כבר נחתו בארץ, על פי הדיווחים השונים במוצאי השבת הקרובה צפויים ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין לקבל את החיסונים ראשונים בשידור חי, בתוך מתברר כי קופות החולים מאיימות לעצור את מבצע החיסונים הנרחב עוד לפני שהחל.

על פי הדיווח ב'כאן 11' קופות החולים דורשות מהמדינה שייקחו את האחריות לתביעות עתידיות העלולות לצוץ גם בעוד שנים ארוכות, כתופעות לוואי כאלו ואחרות, הרי מדובר בחיסון חדש יחסית. ולמרות ההצהרות על כי החיסון בטוח, אף אחד מהרופאים והאחיות שצריכים לחסן את אוכלוסיית המדינה אינו רוצה לקחת על עצמו את האחריות.

"אם המדינה לא תיקח אחריות, לא נחסן אפילו אדם אחד, אנחנו לא מסוגלים לקחת סיכון כזה, אנחנו גוף עסקי, אנחנו נקרוס" צוטט בכיר באחד מקופות החולים, עוד הוא הוסיף "משרד הבריאות משחק איתנו ב'נדמה לי', בסוף יש אחות או רופא שמחסנים, והם לא יודעים אם יש להם ביטוח, או אם ימצאו את עצמם בעוד 10 שנים בבית משפט".

במשרד הבריאות אמרו בתגובה: סוגיית האחריות המשפטית תידון ותוסדר בשיח בין הגורמים המשפטיים, אנו לא מכירים כל איומים שלא להתחיל במבצע החיסונים, משרד הבריאות פועל במשותף עם קופות החולים ובתי החולים לקידום מבצע חיסוני הקורונה אשר ייצא לפועל בשבועות הקרובים.

 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום