"מי יעזור לבתי להתחתן?": הדום לב שעצר את החיים ברגע

אין לי בעל, אין לי תמיכה ואין לי כסף. כבר שנה שאני רואה רק שחור, אבל כעת יש לי סוף סוף סיבה לחייך: הבכורה שלי מאורסת. הלוואי שהשמחה הייתה שלמה, שלא הייתי צריכה לקבץ את נדבותיכם כדי לאפשר לה לעמוד מתחת לחופה

כתבה מקודמת | חרדים 29.12.2020 | 07:57

אמבולנס צילום: unsplash

שלום, אני רחל, ואני אלמנה. אם הייתם מדברים איתי לפני שנה לא הייתי מעלה על דעתי באיזו קלות אציג את עצמי כאלמנה בעוד שנה, כאילו זה הפך לשם השני שלי. אבל זו המציאות הכואבת שאני חיה בה, אלו הם חיי, וכעת אור ראשון של נחת בדרך - הבת שלי מאורסת.

לסיוע ליתומה האומללה ולאלמנה המיוסרת לחצו כאן>>>

כשיעקבי עזב אותנו הרגשתי שהעולם קורס אל תוך עצמו. במשך חודשיים ברצף מהאירוע חלמתי בלילה שהרצפה שתחתיי מתפרקת ואני נשאבת לתוך חלל שחור וגדול ונופלץ אל תהום שלא נגמרת. אני לא יודעת מה קרה בסוף ולאן הגעתי, כי הייתי מתעוררת בבעתה באמצע הנפילה המחרידה הזו מטה. אבל אני יודע להגיד שבמציאות זה לא שונה כל כך.

אבל דום לב, ובום אני לבד עם כל הילדים שלי. בלי בעל, בלי תמיכה, בלי כסף, ועם הרבה הרבה שחור בעיניים ובלב. מבחינתי החיים נגמרו וזהו. אבל לפי חודש הצלחתי לשמוח באמת שוב. שמחה אמיתית כזו, מהלב. הבת שלי התארסה. הרגשתי אור גדול ששוטף אותי. הבת היתומה שלי מתחילה חיים חדשים משלה, הכל עוד לפניה, עם בחור מקסים וטוב לב שבעז״ה יביא לה אושר גדול. 

אין לי שקל לחתן אותה, ובתוך כל השמחה הגדולה הנה משהו שקורע לי את הלב שוב ושוב: היא תתחיל את החיים שלה כמו יתומה ענייה ומסכנה. בחתונה עלובה, עם מעט רהיטים שנמצא ביד 2 ודירה קטנה קטנה. אני חושבת שמגיע לה יותר, אני יודעת שמגיע לה. יתומה אומללה שסופסוף מצאה קצת שמחה בחיים שלה. 

לסיוע ליתומה האומללה ולאלמנה המיוסרת לחצו כאן>>>

בעלי היה מבני הבית הקרובים ביותר של מרן שר התורה הרב חיים קנייבסקי שליט״א. מאז הפטירה הוא דואג לנו ומתעניין ככל יכולתו, וכעת לקראת החתונה החליט לקחת על עצמו לחתן את בתי. הוא הוציא מכתב מיוחד בשביל הבת שלי, בו הוא מבקש שתעזרו לה להתחיל את החיים בצורה מכובדת ואנושית. במכתב הוא מציין: ״ידוע לי היטב צרת האלמנה א״ח להגאון זצ״ל אשר היא צנועה ואין איש שם לב על צרתה ואין לה שום מעמד וקרן, ועתה עומדת לפני נישואי ביתה תחי׳ ואין לה מאומה. והנה התורה הזהירה מאד על צער אלמנה ויתומים, ואין לך זכות גדולה מלהרנין לב אלמנה. וחובה על כל אשר ביכולתו לבוא לעזרתה בנתינה הגונה ובזכות זה מידה כנגד מידה לא ישמע שוד ושבר בגבולנו וימלא ד׳ כל משאלות ליבנו לטובה״.

עד כמה שקשה לי לראות את עצמי בתור ״האלמנה״, אני יודעת שאני עושה את זה בשביל הבת שלי אז אין לי במה להתבייש. בבקשה, תעזרו לה. תנו ליתומה הקטנה שלי להרגיש קצת שמחה שלמה בתקופה הזו בחייה, וקצת אנושיות בתקופה בה היא מתחילה את חייה. תפתחו את הלב שלכם לאלמנה וליתומים, אני מתחננת אליכם מהמקום הכי אימהי בלב שלי. תעזרו לבת שלי!

לסיוע ליתומה האומללה ולאלמנה המיוסרת לחצו כאן>>>

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום