חבר הקואליציה הירושלמי קורא להרוס את בתי הכנסת; "השתלטות חרדית ודתית"

שגרת הקורונה והנחיות הבריאות, הובילו להקמתם של מאות בתי כנסת הפועלים בחצרות הבתים ובמגרשים הפתוחים בכפוף לתקנות • חבר המועצה הירושלמי יוסי חביליו פרסם פוסט מסית ובו הוא קורא להרוס את בתי הכנסת הזמניים שהוקמו בתקופת הקורונה • "השתלטות חרדית ודתית על ירושלים"

קובי בורנשטיין | חדשות בארץ 15.1.2021 | 14:07

תפילה במניין בשגרת הקורונה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

חבר הקואליציה של מועצת העיר ירושלים יוסי חביליו, מי שהיה בעברו היועץ המשפטי של העירייה במשך עשור, קורא לעירייה להרוס את בתי הכנסת הזמניים שנבנו בתקופת הקורונה, בתואנה הזויה שחלקם "הפכו לקבועים" וקורא להפסיק את "ההשתלטות החרדית והדתית על העיר".

בפוסט שפרסם בפייסבוק כתב חביליו כי "בשנה האחרונה, בחסות משבר הקורונה, צצים ברחבי העיר בתי כנסת לא חוקיים". הוא מציין לדוגמא את "בית הכנסת בפסגת זאב, בתי כנסת ברחובות ברזיל וגואטמלה בקריית יובל".

לדברי חביליו, "פניתי מספר רב של פעמים לפיקוח על הבניה בעניין, אולם לצערי החוק לא נאכף והתשובה שאני מקבל זה שמדובר בבתי כנסת זמניים בשל משבר הקורונה. הבעיה היא שבירושלים מבנים ארעיים הופכים למבני קבע, ובחלק מבתי הכנסת כבר נעשות עבודות לצורך הכשרתם לבתי כנסת קבועים, בתי מדרש או כוללים".

חביליו תוקף וכותב כי "בתי הכנסת גורמים למטרד רב לדיירי האזור, תופסים את מקומות, עושים רעש גדול ובעיקר, מייצרים תחושה שאין דין, אין דיין ויש השתלטות חרדית ודתית על ירושלים".

הוא הוסיף כי הוא יסייר "במקומות המרכזיים עליהם קיבלתי תלונות, אתעד ואפנה לכל הגורמים הרלוונטיים בעניין, ואני מקווה שהעירייה תפגין נחישות רבה יותר בטיפול בנושא ממה שנעשה עד היום".

הפוסט המסית עורר גל של תגובות קשות כנגד הציבור החרדי. "לא מספיק שהם באו להשתלט עלינו, הם עוד יביאו את הקורונה אלינו עד הבית" כתב אחד, בעוד שמגיבה אחרת כתבה כי "החרדים השתלטו כבר על רוב העיר, עכשיו הם יהרסו את החלק הקטן שנשאר שפוי".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום