הרוחות בחריש סוערות: הנציג החרדי יתפטר?

אחרי שחרף התנגדות החרדים ראש העירייה הדתי העביר חוק שמאשר פתיחת מרכולים בשבת, עולה הקריאה הדורשת מנציגי הציבור החרדים לדבר ה', שלא לקחת חלק בקואליציה של יצחק קשת הפוגעת בכל היקר והקדוש לשומרי המצוות

ארי קלמן | חדשות בארץ 21.1.2021 | 15:53

ראש העיר חריש, יצחק קשת צילום: אתר המועצה

יממה לאחר אישור חוק המרכולים בחריש, והרוחות בעיר הצפונית, סוערות מתמיד, כאשר בקהילה החרדית בעיר עולה הקריאה הדורשת מנציגי הציבור החרדים לדבר ה', שלא לקחת חלק בקואליציה של יצחק קשת הפוגעת בכל היקר להם.

על פי מידע שהגיע ל'כל רגע' נציג ש"ס במועצה שלמה פרץ ניסה אמנם למנוע את אישור החוק, ואף הצליח אולי להכניס בו מעט שינויים, אך אמירה ברורה ואיתנה כי במדינת היהודים אין מקום לאישור חילולי שבת, ועוד שאר מרעין בישין אותם מקדם ראש העיר, ויוצר תקדימים שלא נראו אף בעיר תל אביב - יפו הידועה בפריצותה - לא נשמעה.

נניח והיה מן הראוי להילחם מבפנים ולנסות לשנות את רוע הגזרה, אך משמאמצים אלו נחלו כישלון, הרי שראוי יותר להצהיר לראש העירייה חובש הכיפה כי אין לנו חלק ונחלה עמו, ונתפלל ונפעל להחלפתו, בטח שלא להמשיך ולהעניק לו לגיטימציה בדמות ישיבה בקואליציה שבראשותו.

בתוך כך דווח כי תושבי חריש מתארגנים לקבלת שבת המונית בשבת הקרובה כמחאה מול ראש העיר בשדרות דרך ארץ בעיר, מחר בשעה 16:45.

כזכור, ראש עיריית חריש חובש הכיפה יצחק קשת, העביר אתמול את 'חוק המרכולים' בעירו, בכך נפרצה חומת השבת ואושרה פתיחת מרכולים וחנויות במגבלות מסוימות גם בשבת, למרות התנגדות עזה מצד ציבור שומרי התורה בעיר, המהווה 60% מכלל תושבי העיר, מדובר בתקדים חמור המתבצע על ידי ראש עיר המגדיר עצמו כחרדי.

רצונו העקבי של ראש העיר לקרוץ לציבור החילוני בעיר עוררה סערה. והקהילה החרדית הגדולה ניסתה בתקופה האחרונה להילחם ברוע הגזרה, כשהמוזר הוא כי ראש העיר עצמו חובש הכיפה, הפנה עורף אל המגזר אותו הוא אמור היה לייצג, ואף נלחם לשם כך בנבחרי הציבור הן בזירה המוניציפלית בעיר חריש והן בזו הארצית, כשנציגי הציבור ניסו להילחם ברוע הגזרה.

גורם המעורה בפרטים אמר אמש ל'כל רגע': "עד שעה לפני ישיבת המועצה עוד ניסה יצחק קשת לנסות ולהשיג את אישורם של גדולי התורה למהלכים אותם הוא הוביל בעירו. הוא פנה אל הגאון הרב שריאל רוזנברג כמו גם אל הגר"י סילמן הם השיבו את פניו ריקם כי אין בסמכותם להניף גרזן על השבת. דברים ברוח דומה הוא שמע גם מבתי גדולי ישראל שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין".

עוד הוסיף: "ראש העיר החליט שהוא מעביר את ההחלטה, בין אם הוא יקבל הסכמה בין אם לא, כשראה שהוא לא מקבל הסכמה הוא בחר שוב, כמו עוד פעולות רבות ותקדימיות שהוא העביר לאחרונה, להתריס נגד קדשי ישראל".

יצחק קשת, ראש העיר, אמר עם אישור חוק המרכולים בעירו: "חריש זו עיר לכולם, היום אנחנו עושים היסטוריה בחריש, אנחנו הנהגה אמיצה שמקבלת החלטות, המתנגדים הם קיצונים שלא מייצגים אף אחד מלבד את עצמם".

"חריש הוא לא המקום למי שלא רוצה חיים משותפים, מי שרוצה שהעיר תהיה סגורה לגמרי שיגור בבני ברק" התריס ראש העיר חובש הכיפה, והוסיף "עשינו היסטוריה בחריש, זה לא הכל אנחנו נטפל בהכל, בצופרים בשבת, בתחבורה בשבת בכל הנושאים הרגישים, אין הנהגה תורנית, אין להם אומץ לקבל החלטות קשות, הם רק מכסים עצמם, הקיצונים מיעוט קטן".

בשבוע שעבר פורסם מכתב עליו חתומים רבני העיר לצד גדולי ישראל, שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין ואליהם הצטרף גם הגר"ש בעדני בו הם קוראים להימנע מחקיקת חוק שיפגע בסטטוס קוו בעיר ועלול להביא ליוזמות דומות בעירים נוספות.

"הובא לידיעתנו כי בעיר חריש עומדת המועצה המקומית לחוקק חוק עזר עירוני בעניין שבת קדש, ולדעת אנשי ציבור במקום הוא פורץ את מה שהיה מקובל במקום עד כה, ומתיר חילולי שבת בפרהסיא במקומות ציבוריים וכידוע יש ציבור גדול החרדים לדבר ד ' המתיישבים כעת במקום, וקיימת נהירה גדולה של חרדים למקום העתידים לשנות את צביון העיר".

הרבים ציינו עוד במכתבם כי "קביעת חוק מעין זה יהיה בבחינה בכיה לדורות, מלבד מה שהוא עלול להיות ראש – פרעות ממנו ילמדו גם מקומות אחרים ח"ו". הרבנים מוספים, "ע"כ אנו פונים לנציגי הציבור במקום לפעול לשינוי החוק המוצע, ולמנוע חילול שבת – קדשנו. וכל הפועלים בזה יתברכו ממקור הברכה", ובזכות שמירת שבת קדש נוושע במהרה בישועת עולמים".

פנינו אל נציג ש"ס בחריש שלמה פרץ לקבלת תגובה, לכשתתקבל נפרסם אותה במלואה.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום