גנץ תקף את נתניהו: לא אסלח לך על מה שאמרת לי בשבוע שעבר

עימות אישי בין נתניהו לגנץ: ברקע ההדלפות הקבינט, בעוד נתניהו מבקש מכחול לבן לא לערב פוליטיקה בדיון בנוגע לפתיחת המסחר, הם מצדם תוקפים ומבקשים למנוע הקלטות • "מציע לכולם לכבות את ההקלטות ולהתחיל לשבת ולגבש פתרונות" • וגם, על מה בני גנץ לא יסלח לנתניהו?

ארי קלמן | פוליטי 14.2.2021 | 15:09

בני גנץ/בנימין נתניהו צילום: תומר נויברג/יונתן זינדל, פלאש 90

בטונים גבוהים, מתנהל בשעה זו (ראשון) דיון הקבינט בנוגע לפתיחת המסחר והקלות בסגר, כשברקע העימות המחריף בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבני גנץ, בנוגע להדלפות מהקבינט בשבוע שעבר. גנץ דורש למנוע הקלטות ורומז כי נתניהו פעל להדליף חומרים גם במהלך ימי מלחמת צוק איתן.

בפתח הישיבה אמר בני גנץ, "לפני שנתחיל את הישיבה החשובה הזאת אני רוצה להזכיר לך ראש הממשלה ולכל הנוכחים, שהישיבות הקודמות שלנו שעסקו באמת בחיי אדם הוקלטו והודלפו בצורה מופקרת. במקום לעבוד בשביל מחלקות טיפול נמרץ בקורונה, במקום לעזור לעסקים הגוססים, יש כאן אנשים שבחרו לעשות פוליטיקה זולה ובצורה מביכה".

 

גנץ הוסיף ורמז כי נתניהו פעל באופן דומה בימי מבצע צוק איתן, לדבריו, "זה הזכיר לי, איך כשהייתי רמטכ"ל בזמן מבצע צוק איתן, הדליפו מצגת ביטחונית מסווגת ורגישה עבור אינטרסים פוליטיים, צרים ומכוערים. כל זאת, בזמן שחיילי צה"ל נלחמים ומחרפים את נפשם. בזמן שאנשי העוטף נמצאים ימים ולילות בממ"דים, כמו שהיום הרופאים והאחיות ממשיכים לעבוד קשה".

"ראש הממשלה", פנה גנץ אל נתניהו, "אני דורש ממך לדאוג שהישיבות לא יודלפו. ואולי הדרך היחידה לעשות זאת, כעת, אני מציע לכולם לכבות את ההקלטות ולהתחיל לשבת ולגבש פתרונות אחראיים לפתיחת המשק ותמרוץ החיסונים".

בדבריו הביע גנץ פגיעה אישית מאמירה של ראש הממשלה לפני כשבועיים בדיון המתוח על הארכת הסגר, אז אמר נתניהו בשיא הכעס כי גנץ וכחול לבן מסכנים חיי אדם, שמסתבר כי גנץ לקח את הדברים ללב, שהוא אומר לנתניהו: "אני לא אסלח לך האמירה המבישה, בה ניסית להאשים אותי, שעשרות שנים הקדשתי להגנה על אזרחי ישראל בסיכון מכוון של חיי אדם, רק כי לא הסכמתי איתך, רק כי דרשתי שנקיים את הישיבה כפי שנקבע בחוק, באופן פריטטי. תתרגל, אני לא תמיד חושב כמוך, אני עובד עבור אזרחי ישראל ואשמור עליהם מתוך הממשלה הזאת בין אם זה נוח לאחרים, לך או לכל אחד אחר ובין אם לא".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום