החשוד שנעצר עם סכין בבית הגר"ח יישאר במעצר: "נקטע לי חוט המחשבה"

בית משפט השלום בתל אביב האריך הבוקר את מעצרו של הצעיר, תושב אשדוד בשנות ה-20 לחייו שנעצר אמש כשניסה להיכנס לביתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי כשברשותו סכין | החשוד, בעל עבר פלילי שנושא מאסר על תנאי, הסביר כי "נקטע לו חוט המחשבה" | הוא יישאר במעצר עד ליום ראשון ויישלח לבדיקה פסיכיאטרית

אבי גדלוביץ' | חרדים 25.2.2021 | 11:10

התקרית ליד בית הגר"ח צילום: באדיבות המצלם

החשוד שהגיע אמש לבית מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, כשהוא עם סכין בכליו, הובא הבוקר (חמישי) לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בתל אביב. החשוד, תושב אשדוד בשנות ה-20 לחייו, טען בבית המשפט כי כי הוא מחזיק את הסכין לצורך עבודתו במטבח. השופט אור ממון שלא קיבל את טענותיו, האריך את מעצרו בארבעה ימים והורה לשלוח אותו לבדיקה פסיכיאטרית.

הצעיר, הגיע אתמול בשעות הצהריים לביתו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי ברחוב רשב"ם בבני ברק, ודרש מבאי המקום להיכנס ולשוחח עם הרב, תוך שהוא מצהיר כי ברשותו סכין. לאחר שהתברר כי מדובר באדם המעורער בנפשו, הוזעקו אנשי השיטור העירוני שהגיעו למקום. הם עיכבו את החשוד והוא הובא לחקירה בתחנת המשטרה בבני ברק.

ל'כל רגע' נודע כי האלמוני נעצר לאחר שאמר לבני הבית כי "יש לו מסר לגר"ח". שליח מטעם בית הרב הגיש כעת תלונה במשטרה לאחר התקרית, איש השיטור העירוני, אדיר מעטו, המקורב לבתי גדולי ישראל, הגיע במהירות למקום והשתלט על החשוד.

במהלך הדיון, התפרץ החשוד מספר פעמים תוך שהוא ממלמל משפטים שאינם ברורים, למרות בקשות חוזרות ונשנות של השופט. כשגער בו השופט הוא הבטיח כי מדובר "בפעם אחרונה". נציג המשטרה הודה כי מהתנהגותו של החשוד עולה כי הוא מעורער בנפשו.

יצוין, כי מדובר בחשוד בעל עבר פלילי עשיר שנמצא תחת מאסר על תנאי. בפתח הדיון אמר החשוד כי לטענתו העניין שבגינו הוא נעצר "לא מסובך". לדבריו, "אני מבין שאני עצור אבל העניין שלי לא כזה מסובך כמו שאתם מציגים אותו", אמר. נציג המשטרה ציין כי "מדובר בחשוד שהגיע מצויד בסכין לבית של אישיות ציבורית, נתפס על-ידי המשטרה, ובחקירתו הוא קשר את עצמו למעשה". נציג המשטרה הבהיר כי לחובתו של החשוד מאסר על תנאי גבין עבירות אלימות".

פרקליטו של בחשוד ביקש לשחררו למעצר בית וטען כי "העובדה שאדם נכנס לביתו של רב שהוא מקום ציבורי, ולא מקום פרטי ומבקש לפגוש רב בעודו אוחז בסכין, עדיין לא הופכת את המעשה לעבירת איומים".

"בעבודה שלי אני עובד עם סכינים, אין לי שום סכנה או בעיה עם סכינים", טען החשוד. "מעבר לזה, אני חייב לעבוד כי אם לא, אנחנו יכולים להגיע למצב בריאותי וכלכלי לא טוב". את הגעתו לבית הגר"ח עם סכין הסביר החשוד: "נקטע לי חוט המחשבה".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום