סיכום חדשות השבת: הממשלה תכונס הערב כדי לאשר את ההקלות

הממשלה תכונס הערב במטרה לאשר את ההקלות החדשות שכוללות את מתווה פתיחת המסעדות; באוניברסיטאות צפויים לפתוח את הקמפוסים באופן מלא רק אחרי פסח; נחשף: גוש רק לא ביבי שוקל לתת לנפתלי בנט ראשוניות ברוטציה על ראשות הממשלה ולמנוע מנתניהו ממשלת 61

קובי בורנשטיין | חדשות בארץ 6.3.2021 | 19:13

נתניהו בקבינט הקורונה צילום: חיים צח, לע"מ

שעות לפתיחת המסעדות וההקלות עדיין לא אושרו. הממשלה תכונס הערב במטרה לאשר את ההקלות החדשות שכוללות את מתווה פתיחת המסעדות: עד 100 אנשים בתוך המסעדה ועד 100 אנשים בחוץ; לתוך המסעדה יורשו להיכנס רק מתחסנים ומחלימים. בחוץ - כניסה לכולם; שמירת מרחק של 2 מטר בין השולחנות בכל שטח המסעדה.

‏למרות שהאוניברסיטאות צפויות לקבל הערב אישור לפתוח את הקמפוסים כבר ממחר במתכונת התו הירוק, הן מתכוונות למהר ולעשות את זה. באוניברסיטה העברית, בתל אביב, בבר אילן ובאריאל צפויים לפתוח את הקמפוסים באופן מלא רק אחרי פסח.

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, אמרה אתמול כי היא "מקווה שבאמת עם מבצע החיסונים האדיר שבו אנו נמצאים, נתחיל לחיות לצד הקורונה". היא הוסיפה כי "אנחנו במשרד הבריאות מתייחסים אליו מאוד ברצינות כולל הנחיות מאוד קפדניות לפתוח דברים בזהירות – יש פה עדיין מגפה שצריך להתייחס אלייה".

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי: "אנחנו הולכים ומגיעים לחסינות עדר, אבל עדיין לא שם. המחלה הקשה, בטח בקרב המבוגרים, נמצאת בירידה". לגבי האפשרות שנוכל להוריד את המסכות בעתיד: "ככל שנלמד יותר, ייתכן שבבוא הזמן ולאחר שנשיג חסינות עדר נוכל ללכת בלי המסכות".

ספי עובדיה חושף ב'ערוץ 13': בכירים בגוש להחלפת נתניהו מודים כי נשקלת האפשרות להעניק לנפתלי בנט את הבכורה בממשלת רוטציה, למשך שנה. המטרה למנוע ממנו לחבור לקואליציה בראשות נתניהו - אם יגיע ל-61 מנדטים.

תינוקת כבת חודשיים נפצעה באורח בינוני עם חבלת ראש בקטטה בבת ים, וכן פעוט כבן שנה וחצי נפצע קל עם חבלת ראש. השניים פונו על ידי מד"א לבית החולים איכילוב.

המשטרה איתרה הלילה מתחם אוהלים באזור נחל צין שבנגב, שבו שהו כ-600 בני אדם שהשתתפו במסיבת טבע שבה פעלו ארבעה מתחמי ריקודים. שלושה תקליטנים עוכבו על ידי המשטרה, 80 דו"חות ניתנו לאנשים שהפרו את תקנות הקורונה והופסקה פעולת הגנרטורים באזור.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום