עתירה: להטיל קנס עצום על מגישי 'ערוץ 12'

דרישה מהרשות השנייה: הטילו קנס עצום על מגישי התוכנית בחדשות 12 • העילה: החלטתם לשדר את מופע הגזענות וההסתה לאלימות למרות שלא היה מדובר בשידור חי

קובי ברקת | תקשורת 14.3.2021 | 17:57

קמפיין הבחירות של ליברמן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בליל השבת האחרונה הופיע ב'ערוץ 12' יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שקרא לשים את החרדים ונתניהו במריצה ולזרוק אותם ל"מזבלה".

מדובר בהתבטאות אנטישמית שגררה ביקורות רבות בארץ ובחו"ל כולל מהליגה נגד השמצה ועוד. בעקבות הדברים הללו אף הוגשה נגדו תלונה ליועמ"ש לפתוח בחקירה פלילית.

אולם, מי שחמקו מהדבר היו צמד המגישים אשר בחרו ביודעין ובכוונת מכוון להשאיר קטע זה, למרות שהוא צולם מראש.

בעקבות כך שיגר ארגון זכויות האדם בצלמו דרישה להרשות השנייה להטיל קנס כספי עצום עליהם בעקבות הפרת כללי האתיקה.

במכתב ששיגר הארגון נכתב בין היתר, כי "שלשום, בתכנית ששודרה בערוץ 12 התבטא ח"כ ליברמן ואמר שחייבים לזרוק את החרדים לפח בתוך מריצה. מדובר בהתבטאות גזענית אנטישמית ומגעילה. התכנית עצמה איננה משודרת בשידור חי והיה חובה על המראיינים לגנוז משפט זה, הם בחרו שלא".

בעתירה מובאים כללי האתיקה לפיהם "לא ישדר בעל זיכיון תשדיר פרסומת שיש בו משום פגיעה בכבוד האדם, בטעם הטוב או ברגשות הציבור, וכן סעיף 5 לא ישדר בעל זכיון תשדיר פרסומת שיש בו הסתה לגזענות, לאפליה או לפגיעה באדם או בקבוצת בני אדם". על כן, "אם פרסומת שמחזיקה את הערוץ אסורה סתם גזענות ואפליה ברור וברור שאסור".

"לסיכום", כותב יו"ר הארגון שי גליק, "אני דורש ממך להורות על הפרת כללי האתיקה והטלת קנס עצום על תכנית זו למען יראו ויראו. אין מקום במדינת ישראל לגזענות ושנאה כדי להביא רייטינג".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום