ארגון העיתונאים נגד ברדוגו: "בריונות והתעמרות"

ארגון העיתונאים בפנייה דחופה למפקד גל"צ: פעל בהקדם להפסקת התנהלותו הבריונית והמבזה של יעקב ברדוגו כלפי עיתונאי התחנה | "מדובר בהתנהלות בלתי נסבלת שאיננה מתקבלת על הדעת"

יחיאל גלאי | תקשורת 18.3.2021 | 13:51

אולפן גל"צ צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בעקבות התקרית אמש (רביעי) בה הפרשן הפוליטי יעקב ברדוגו, פנה לכתבת המדינית של גל"צ, מוריה אסרף וולברג, שהביאה דיווח בנוגע לביקורו של שר החוץ ברוסיה ושאל אותה, "את הדוברת של אשכנזי ומשרד החוץ?". ארגון העיתונאים פנה הבוקר למפקד התחנה שמעון אלקבץ בדרישה שיפעל בהקדם להפסיק את התנהלותו של יעקב ברדוגו שיש בהם התנכלות וביזוי כלפי עיתונאים בגלי צה"ל.

בפנייה ציינו מנכ"ל ארגון העיתונאים אלי גרשנקרוין ואחראית חופש העיתונות ענת סרגוסטי: "התקרית שהתרחשה אתמול ובמהלכה פנה יעקב ברדוגו במהלך השידור לכתבת המדינית של גלי צה"ל, מוריה אסרף וולברג ושאל אותה באופן מזלזל ומבזה 'את הדוברת של אשכנזי ומשרד החוץ?' היא אירוע חמור מאוד שלא ניתן לעבור עליו על סדר היום בכל כלי תקשורת. מעבר לעובדה שמדובר בהתנהלות חסרת קולגיאליות באופן חריף, הדברים עולים אף כדי בריונות והתעמרות בדרך של טפילת האשמות שווא וטענות שווא ולרבות הכפשת שמה של העיתונאית ולשון הרע וביתר שאת כאשר מדובר בחילופי דברים בין עובד בכיר ובעל מעמד לבין עובדת צעירה וזוטרה יותר".

עוד הוסיפו בפנייתם, כי "הדבר חמור שבעתיים לאור העובדה שאין מדובר בתקרית ראשונה שבה נוהג המנחה יעקב ברדוגו באופן מבזה כלפי אחד מעיתונאי התחנה, וזה מתווסף לתקרית מתוקשרת נוספת שהתרחשה מעל גלי האתר בינו לבין כתב גלי צה"ל מיכאל האוזר-טוב, תוך התנהלות פוגענית מצד העובד הבכיר כלפי עמיתו לעבודה ולעוד שורה רבה של תקריות שהתרחשו 'מאחורי הקלעים' שבהן התנהל ברדוגו באופן מבזה וחסר קולגיאליות כלפי העיתונאים בתחנה, עד כדי התעמרות בעבודה".

ברדוגו. צילום: יונתן זינדל, פלאש90

לסיום הם כותבים למועצת העיתונות: "מדובר בהתנהלות בלתי נסבלת שאיננה מתקבלת על הדעת הן מההיבט של החופש העיתונאי של עיתונאי התחנה והיכולת שלהם לבצע את עבודתם שנפגעת בצורה קשה באווירת בריונות שמשרה יעקב ברדוגו על סביבתו, והן מההיבט של זכויות עובדים ויחסי עבודה, מכיוון שניתן לומר ברמת ודאות גבוהה כי ההתנהלות הזו עולה לכדי המבחנים המשפטיים של התעמרות בעבודה".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום