שימו לב: שיטה חדשה איתה בקלות משתלטים לכם על הווטסאפ

המשטרה יוצאת באזהרה לציבור מפני שיטת הונאה חדשה שמטרתה להשתלט על חשבונות ווטסאפ | לפי המשטרה, עשרות אזרחים כבר נפלו קורבן למתקפה | כך תחסכו מעצמכם את עגמת הנפש

אבי גדלוביץ' | טכנולוגיה 18.3.2021 | 23:50

צילום: whatsapp

משטרת ישראל מבקשת להביא לידיעת הציבור כי בחודש האחרון זוהתה שיטת "מניעת שירות" (Denial of Service) חדשה המשביתה את פעילותם של משתמשים באפליקציית המסרים המידיים וואטסאפ (WhatsApp).

השיטה מתבצעת באמצעות תקיפה והשתלטות על חשבונות WhatsApp. לאחר ההשתלטות, התוקף משנה את שם או תמונת הפרופיל של קבוצה בה חבר המשתמש שחשבונו נפרץ (או קבוצות שאותן הוא מנהל). השם החדש שניתן לקבוצה או התמונה ששונתה בעלי תכנים שאינם הולמים.

כתוצאה ממדיניות השימוש של האפליקציה – נחסמים לצמיתות באופן אוטומטי כל חברי הקבוצה (במקרים מסוימים, מאות משתמשים בו זמנית). שימו לב, עשרות אזרחים כבר נפלו קורבן למתקפה זו. בעקבות פניה של איגוד האינטרנט הישראלי, WhatsApp החלה לפעול לצמצום התופעה.

כיצד תתגוננו?

1. אם קיבלתם הודעת SMS עם קוד אימות – אל תעבירו אותה לאיש, כולל לאנשי הקשר שלכם!

2. אם זיהיתם שינוי חריג בתמונה או בשם קבוצה שאתם חברים בה – צאו מיד מהקבוצה!

3. הגדירו בהרשאות מניעת צירוף אוטומטי לקבוצות ב-WhatsApp. עשו זאת באמצעות:
כניסה לאפליקציית WhatsApp > לחיצה על שלוש הנקודות בקצה העליון של המסך > "הגדרות" > "חשבון" > "פרטיות" > "קבוצות" > "אנשי הקשר שלי חוץ מ..." > סמנו את כל אנשי הקשר שלכם באמצעות לחיצה על שלושת הקווים בצדו העליון-שמאלי של המסך.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום