הכתב החרדי נכנס לרשימת 30 הצעירים המשפיעים

בעודו עסוק כולו בבחירות שיתקיימו מחר, בחשיפות ובתככים הפוליטיים שעות לפתיחת הקלפיות, זוכה הכתב הפוליטי של 'כאן 11' בתואר נוסף: אחד מ-30 הצעירים המבטיחים בישראל

אהרן מילר | תקשורת 22.3.2021 | 19:08

מיכאל שמש 30 הצעירים המבטיחים צילום: צילום מסך אתר פורבס

'פורבס ישראל' פרסמו היום (שני) כמידי שנה את רשימת 30 הצעירים המבטיחים בישראל, מתחת לגיל שלושים. באחד המקומות היוקרתיים הצליח להשתחל הכתב הפוליטי החרדי של כאן 11' מיכאל שמש.

בדברי ההסבר לבחירה בשמש נכתבה סקירה קצרה על עברו של הכתב הפוליטי המבטיח "שמש גדל בבני ברק במשפחה חרדית: אביו ראש כולל ואמו מרצה מפורסמת במגזר. היום הוא גר באזור ירושלים, נשוי, אבא לילד. את דרכו התקשורתית התחיל כנער בתחנת הרדיו החרדית קול ברמה ובגיל 17.5 התגייס לגל"צ. בתחנה הצבאית שירת ככתב לענייני ירושלים וכתב כנסת. מיד לאחר השחרור, הצטרף לתאגיד השידור שהיה אז בימיו הראשונים. מאז ועד היום הוא משמש ככתב פוליטי, ברדיו ובטלוויזיה".

מיכאל הוסיף והסביר על המניע והדחף להצלחה: "רציתי לפרוץ את החומה, להשתלב בחברה הישראלית. הפריע לי מאוד חוסר הייצוג של חרדים בתקשורת בכלל ובגל"צ בפרט. זה דבר שזעק לשמיים. לקחתי סיכון כשהלכתי לשם. הייתי בחור צעיר ממשפחה חרדית, ויצאתי נגד המקום שממנו באתי, נגד הזרם. נפרדתי ממקום העבודה שהייתי בו, מהחיים ומהסביבה. בסופו של דבר, אני חושב שזה היה שווה את זה. השירות שלי פתח דלת לצעירים חרדיים נוספים שהשתלבו בתקשורת".

צילום מסך אתר 'פורבס ישראל'

הכתב הפוליטי החרדי הוסיף: "מצד החרדים קיים חשש להיטמע בחברה הכללית, אבל זו בדיוק הדרך לפרוץ אותה. כשם שאני מקרין לחברה הכללית אני מקרין לחברה החרדית. בסופו של יום, כשחרדים רואים חרדי אחד שפורץ במקום מסוים, הם רואים שהוא פרץ לאחרים את הדרך. זה רק תורם לחברה הישראלית".

עוד צוטט שמש: "אם יהיה סיפור עיתונאי שמוציא את המגזר שלך רע. תהיה לך דילמה?   "למזלי, אני כתב פוליטי ולא כתב חרדים, אז יותר קל לי כרגע. אבל מעבר לזה, אני חושב שברור שיש דילמות, גם בתחום שלי. אבל אני מאמין שגם במגזר יודעים להעריך עבודה מקצועית, ולהעריך הצמדות לאמת. חלקם מבינים היטב שאתה עושה את העבודה ממקום מקצועי".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום