החיסונים באירופה: ארגון הבריאות העולמי בביקורת נוקבת

מנהל ארגון הבריאות העולמי באירופה יוצא בביקורת נוקבת נגד מדינות אירופה שנכשלו במתן החיסונים לאזרחיהם | "מתנהלים בצורה איטית ובאופן בלתי מתקבל על הדעת"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 3.4.2021 | 20:43

חיסון לקורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ארגון הבריאות העולמי מתח ביקורת על מבצע החיסונים מפני נגיף הקורונה באירופה כ"איטית באופן בלתי מתקבל על הדעת", המצב באזור מדאיג יותר מכפי שהיה מזה מספר חודשים.

מבצע החיסונים בחלק גדול מאירופה נתקל בעיכובים ומספר הנדבקים והקורבנות עולה. "החיסונים מציגים את הדרך הטובה ביותר שלנו לצאת ממגיפה זו, עם זאת, הפעלת החיסונים הללו איטית באופן בלתי מתקבל על הדעת והיא מאריכה את המגיפה באזור אירופה", כך אמר מנהל ארגון הבריאות העולמי באירופה, הנס קלוגה, בהצהרה.

"עלינו לזרז את התהליך על ידי הגברת הייצור, צמצום בהפסקות של מתן החיסונים ושימוש בכל בקבוקון שיש לנו במלאי כעת" הוסיף. ארגון הבריאות העולמי גם הזהיר מפני הסיכונים להתפשטות גדולה יותר של הנגיף בגלל התכנסויות בחגי הדתות; פסח, חג הפסחא הנוצרי והרמדאן המוסלמי.

רק 16% מאוכלוסיית האיחוד האירופי קיבלו עד כה מנה אחת של חיסון. כזכור עסקאות האיחוד האירופי עם פייזר, ומודרנה נקלעו לבעיות מוקדמות בייצור ובהפצה. הרגולטורים באיחוד האירופי השתהו אז לאשר חיסונים לשימוש. חלק ממדינות האיחוד האירופי השהו לאחר מכן את נתינת החיסון של אסטרה-זנקה בגלל דיווחים על קרישי דם בקרב מספר קטן של אנשים שקיבלו מנה אחת. אחרים הגבילו את השימוש בקרב אנשים מבוגרים בגלל החשש שהחברה לא סיפקה מספיק נתוני בדיקה.

ארגון הבריאות העולמי וסוכנות התרופות האירופית, לעומת זאת, אומרים כי היתרונות של החיסון עולים על כל הסיכונים.

למשל המצב בצרפת בכי רע. הנשיא עמנואל מקרון הודיע ​​על הגבלות חדשות במדינה וראש הממשלה ז'אן קסטקס התבטא ביום חמישי בבוקר באסיפה הלאומית כי "הגל השלישי כבר כאן". הוא הודיע ​​על צעדים מפורטים יותר כולל איסור על מכירת אלכוהול במרחבים הציבוריים.

צרפת אמורה להתחיל סגר מוגבל למשך ארבעה שבועות החל מהיום מוצאי שבת, שיכלול הגבלות נסיעה ב-19 אזורים במדינה מוכי תחלואה.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום