מחדשות השבת: תקרית בקפיטול ומעצרים בירדן

כמידי מוצאי שבת, 'כל רגע' מגיש סיכום מהחדשות והדיווחים שפורסמו בכלי התקשורת בעולם | תקרית קטלנית בגבעת הקפיטול | דיווחים על מעצרם של כמה אזרחים ירדנים מטעמים ביטחוניים | הנתונים האישיים של כ-533 מיליון משתמשים בפייסבוק הודלפו לרשת בחינם | שיא מתים יומי בטורקיה

קובי ברקת | חדשות בעולם 3.4.2021 | 21:16

הקונגרס צילום: pixabay

תקרית קטלנית בגבעת הקפיטול: צעיר ניסה לפרוץ אמש מחסום באזור גבעת הקפיטול, יצא ממכוניתו עם סכין ונורה למוות בידי שוטרים, לאחר שניסה לתקוף שוטרים שהיו בסביבה. אחד מהם, השוטר וויליאם אוונס, מת מפצעיו בבית החולים. שני שוטרים נוספים מוגדרים במצב קשה. בהמשך הלילה הורה הנשיא ביידן להוריד את הדגלים בבית הלבן לחצי התורן.

לפני האירוע פרסם הנהג - נואה גרין, בן 25, מאינדיאנה, פוסטים ובהם כתב כי ה-FBI וה-CIA התנכלו לו, ניסו "לשלוט במוחו" ואף גרמו לו לאבד את עבודתו והוסיף דברי שבח ל"אומת האיסלאם" ש"עזרה לו להתמודד עם הרדיפה שעבר על ידי הרשויות".

הסוכנות הרגולטורית לתרופות ומוצרי בריאות (ה-MHRA) הודיעה הערב כי שבעה בני אדם בבריטניה מתו מקרישי דם לאחר שקיבלו את החיסון נגד קורונה של חברת אסטרהזניקה.

כלי תקשורת בירדן מדווחים על מעצרם של כמה אזרחים ירדנים מטעמים ביטחוניים. לפי פרסומים לא רשמיים, חלק מהעצורים היו מקורבים לבית המלוכה. בין העצורים באסם איבראהים עוודאללה, ששימש בעבר כרל"ש של בית המלוכה וגם א-שריפ חסן בן זייד, ששימש בעבר כנציגו של הנסיך עלי בן חוסיין, אחיו של המלך - כך מדווח רועי קייס.

דיווח: ‏הנתונים האישיים של כ-533 מיליון משתמשים בפייסבוק הודלפו לרשת בחינם - כשמתוכם כ-3.9 מיליון ישראלים. המאגר הסתובב ברשת מאז 2019 ועכשיו הוא זמין לגמרי בחינם ברשת כשהפרטים כוללים בין היתר גם מספרי טלפון שנמסרו לפייסבוק וכתובות דואר אלקטרוני.

הקורונה בטורקיה: במדינה נרשם שיא יומי של 44 אלף בני אדם שנדבקו בקורונה ב-24 השעות האחרונות. לפי סוכנות הידיעות רויטרס, מדובר בכמות הנדבקים היומית החמישים בגודלה בעולם מאז פרוץ המגפה.

שר החוץ האמריקני אנת'וני בלינקן הודיע אמש שהסנקציות שהוטלו על בכירי בית הדין הפלילי בהאג יוסרו. בכך יבטל ממשל ביידן את הצעד של קודמו בתפקיד טראמפ כלפי תובעת בית הדין, פאטו בנסודה, וכן אישים נוספים בארגון, ביניהם סגנה. יחד עם זאת, הבהיר בלינקן כי עמדת ממשל ארה"ב נותרה בעינה – התנגדות לדון ולחקור נציגים של מדינות שאינן חברות בבית הדין, לרבות אפגניסטן והרשות הפלסטינית.

נשיא ארגנטינה, אלברטו פרננדז, הודיע היום כי הוא נמצא חיובי לקורונה, וזאת אף על פי שמוקדם יותר השנה הוא קיבל את חיסון ה"ספוטניק 5" הרוסי.

פקק התנועה הימי בתעלת סואץ הסתיים לאחר כעשרה ימי עומס. הפקק, שנגרם בעקבות ספינת המכולות הענקית "אבר גיבן" שנתקעה, עיכב יותר מארבע מאות ספינות. ברשת ה-BBC מדגישים כי כ-12% אחוזים מהסחורה בעולם עוברת דרך התעלה המחברת בין הים האדום לבין הים התיכון.

היחסים המתוחים גם כך בין ארה"ב והמערב לבין רוסיה קיבלו אתמול תפנית נוספת, בעקבות שורת התבטאויות תקיפות שעסקו במצב הביטחוני המידרדר בחצי האי קרים ובשטחים שסיפחה רוסיה מאוקראינה בשנת 2014. דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי הודיעה שהאמריקנים "עוקבים בדריכות אחר הדיסאינפורמציה הרוסית על אוקראינה", ואילו הרוסים איימו לפעול נגד נאט"ו אם יוחלט לשלוח כוחות לאזור. במערב טוענים שבשבועות האחרונים הגבירה רוסיה את פעילותה הצבאית באזור, והיא מנגד ממשיכה להכחיש את הטענות.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום