טיבי שולל ממשלה עם ליברמן: "לא אומר לו בוקר טוב"

גם בגוש המשאל יש לא מעט בעיות שמעיבות על אפשרות להקמת ממשלה. ח"כ הורביץ פסל ישיבה בממשלה שבנט בראשה וח"כ טיבי פוסל את ליברמן

קובי ברקת | פוליטי 6.4.2021 | 18:51

אחמד טיבי צילום: Miriam Alster/Flash90

קשיים נוספים לגוש השינוי: לאחר שיו"ר מרצ חבר הכנסת ניצן הורביץ הודיע כי לא ישבו תחת יו"ר ימינה נפתלי בנט, חבר הכנסת אחמד טיבי אמר כי לא ישבו יחד עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בממשלה.

בראיון לגלי צה"ל אמר טיבי: "אני לא אומר לו בוקר טוב, איך אשב איתו?". טיבי התייחס גם לסוגיית ההמלצה על יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ואמר כי "הודענו מראש ללפיד שאם הקולות שלנו יהיו מכריעים נהיה שם כדי להכריע, אבל הדבר לא קרה".

עוד אמר טיבי, כי "יש הטעייה מצד התקשורת שאומרת 'פתאום יש סדר יום אזרחי בקרב מפלגה ערבית'. בינתיים מי שהקפיא חלקית את חוק קמיניץ זו הרשימה המשותפת, 90% מהעבודה שלנו הייתה בנושאים אזרחיים".

כזכור, מוקדם יותר היום ניצן הורביץ הגיב על הצהרת בנט ואמר כי "לא נקים ממשלה שבה הימין ישלוט, אנחנו רוצים שותפות ולא השתלטות". גם חבר מפלגתו יאיר גולן אמר כי הם לא ישבו בממשלה תחת נפתלי בנט.

בראיון לרדיו 103FM כי כל אחד צריך להתפשר בשביל "להחליף את המושחת מבלפור", אולם כאמור, הוא אינו מוכן שבנט יהיה ראש ממשלה. הורביץ הוסיף כי "הנשיא היה צריך להטיל את הרכבת הממשלה על לפיד מכיוון שנגד נתניהו מתנהל משפט. למרות שהחוק קבע שהוא יכול לכהן - החוק לא קובע, אלא נותן רק שיקול דעת".

בריאיון ל-ynet אמר הורוביץ: "אני המלצתי על מי שאני חושב שיכול לעשות שינוי וזה לפיד. סער לא המליץ על אף אחד, אז אף אחד לא יכול? מה המסר כאן? לא הבנתי את המשחק הזה".

גם פה הוא התייחס לממשלה אפשרית בראשות בנט ולפיד וחזר על אמירתו כי "כולם יצטרכו לוותר". עם זאת, הוא ציין כי "זו ממשלה שתהיה בה שותפות חריגה של מפלגות מהשמאל, המרכז והימין. אם יבואו אנשים מראש בגישה של 'אני מקבל הכול ומחליט הכול' זה לא יעבוד".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום