בנט בשיחות סגורות: "כשנתניהו ייכשל - אקים ממשלה עם לפיד"

על רקע הטלת המנדט על נתניהו, המשא ומתן להקמת ממשלה בין לפיד לבנט נפסק לפי שעה. עוד מדווח הערב כי יו"ר 'ימינה' אומר בשיחות סגורות כי יקים ממשלה יחד עם לפיד, לאחר שהראשון ייכשל • סמוטריץ' שב ותוקף את שותפו לשעבר: "מטרפד את הסיכויים לממשלת ימין"

יאיר כלפה | פוליטי 6.4.2021 | 21:53

נתניהו/בנט/לפיד צילום: פלאש 90

לאחר ששוחח עם שני האישיים בשיחות נפרדות, יו"ר 'ימינה' נפתלי בנט קרוב יותר לממשלה יחד עם יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד ושאר גוש השינוי.

על פי דיווח הערב (שלישי) של רביב דרוקר ב'חדשות 13', בנט אמר בשיחות סגורות עם מקורביו, כי למרות הקשיים, ממשלה בדרך: "אחרי שנתניהו ייכשל - אקים ממשלה עם לפיד".

בתגובה לדבריו, 'הציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ׳ קוראת לו לחזור בו: "החתירה של בנט ושקד להקמת ממשלת שמאל עם לפיד מטרפדת את הסיכוי להקמת ממשלת ימין. בנט ושקד עושים הכל כדי שנתניהו יכשל ואז יגידו שאין ברירה אלא להקים ממשלה עם השמאל ותומכי הטרור".

"אנחנו קוראים לבנט ושקד לשים בצד את השאיפות האישיות הלא ראליות, להבהיר שלא ישבו בשום ממשלה שאינה ממשלת ימין ולשלב ידיים במאמצים להקמת ממשלת ימין", הוסיפו.

למרות הציטוט המפתיע של בנט, הערב דווח ב'חדשות 12' כי המו"מ בין הראשון ליאיר לפיד נפסק ברגע שהנשיא החליט להטיל את המנדט על נתניהו.

בנוסף, דווח כי ב'תקווה חדשה' לוחצים על לפיד ובנט לנהל משא ומתן. ב'יש עתיד' רוצים לחדש את המגעים עם ימינה, אבל לא רוצים שזה יעלה את המחיר של בנט, שאולי יילך בסופו של דבר עם נתניהו.

בצהרי היום נאם נפתלי בנט בישיבת סיעתו, והדגיש: "אני לא מכיר הרבה פוליטיקאים שעמדו לפני האופציה הריאלית והמיידית להיות רה"מ ולא זינקו עליה. לי לא הייתה דילמה. לעולם לא אותר על ערכיי. ערכים של ציונות ואחדות למען שום תפקיד".

"הממשלה שתקום צריכה לשקף את התפלגות הדעות בעם, כלומר נוטה ימינה בדרכה. לא אמרתי בקיצוניות, אבל עם ישראל במהותו- הוא לאומי, זה רצון העם, הקמת ממשלה לאומית ימנית יציבה", הבהיר יו"ר 'ימינה'.

בנוסף, בנט תקף ברמיזות את סמוטריץ': "יש כאלה שקוראים לעצמם ימין, שאין להם שום בעיה לגרור את מדינת ישראל לעוד מערכת בחירות נוראה, והכל בשם אידיאלים נשגבים".

"אני מבקש כאן מימין ומשמאל, יש לנו מדינה, תפסיקו בקמפיין בחירות הזה, תניחו את זה בצד. בואו ניתן מאמץ כולם מכל הצדדים. לחשוב איך בצורה אחראית אנחנו פותרים את הפלונטר הזה. יש פה בני אדם. ואני מתחייב גם לעשות הכל כדי להביא את מדינת ישראל ואת אזרחי ישראל לחוף מבטחים", סיכם.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום