עמית סגל: שתי המשימות המרכזיות של נתניהו

הפרשן עמית סגל טוען כי בפני נתניהו ניצבות כעת שתי משימות עיקריות ב-28 ימים שהוענקו לו מהנשיא להרכבת ממשלה. המשימה ההתקפית היא מול סמוטריץ', ההגנתית היא מול בנט וימינה

יחיאל גלאי | פוליטי 6.4.2021 | 20:45

בנימין נתניהו צילום: פלאש 90

פרשן חדשות 12 עמית סגל מסביר במהדורה מהן משימותיו של ראש הממשלה נתניהו לאחר שקיבל את המנדט המיוחל מנשיא המדינה. לדברי סגל, דבר ראשון ינסה נתניהו להפעיל מכבש לחצים כבד על בצלאל סמוטריץ', המשימה השנייה: לחסום את בנט בעוד 28 ימים במידה ולא תוקם ממשלה.

לדברי סגל לנתניהו יש שתי משימות ב-28 ימים שיש לו להרכבת ממשלה. משימה אחת של נתניהו היא התקפית והשנייה הגנתית. בחזית ההתקפית הוא מתכוון להפעיל מכבש לחצים אדיר על בצלאל סמוטריץ' והציונות הדתית, דרך הרבנים או דרך השטח, על מנת שיאותו להיכנס לממשלה רע"מ ומנסור עבאס.

המשימה ההגנתית לפי סגל: נתניהו צופה את פני העתיד, ובעוד כחודש סביר להניח שלא יצליח להרכיב ממשלה והנשיא יעניק את המנדט ללפיד, לזה נתניהו מתכונן ומשימתו היא לחסום את דרכו של בנט להקמת ממשלה עם לפיד, מרצ, העבודה ובתמיכתה של הרשימה המשותפת.

וגם בלחץ על בנט טוען סגל, נתניהו לא יבחל בשום כלי שישרת אותו כדי לחסום את בנט, כולל לחצים אישיים על ח"כים בימינה ואף הפגנות מתחת לבתיהם. 

בתוך כך, הכתבת דפנה ליאל מדווחת כי נתניהו הזמין את בנט לפגישה בארבע עיניים. בנוסף, מחר (רביעי) יפגשו ראשי מפלגות הגוש של נתניהו.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום