אחרי 63 שנים: סודאן ביטלה את חוק החרם על ישראל

הממשלה בסודן ביטלה את חוק החרם על ישראל משנת 1958, בהודעת ממשלת סודאן בתום ישיבתה נכתב כי הממשלה ביטלה את חוק החרם על ישראל ובמקביל הדגישה את עמדתה בכינון מדינה פלסטינית על בסיס פתרון שתי המדינות

יענקי פרבר | מדיני 6.4.2021 | 19:08

אילוסטרציה צילום: פלאש 90

סודן היא בירת החרם העתיק על ישראל, בועידת ח'רטום שנערכה ב-1967 בעיר ח'רטום בירת סודאן לאחר מלחמת ששת הימים, השתתפו בה מנהיגי שמונה מדינות ערביות שחתמו על חרם כלכלי כלפי מדינת ישראל.

הוועידה נודעה בשלושת הלאווים, לא להכרה בישראל, לא למשא ומתן עימה, ולא לשלום עם ישראל. כזכור בפברואר 2020 נפגשו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושליט סודאן, עבד אל־פתח אל־בורהאן, באנטבה, אוגנדה, והסכימו לקדם נורמליזציה של היחסים בין שתי המדינות.

כזכור בינואר השנה במהלך טקס החתימה על "הסכמי אברהם", הביע שר המשפטים הסודאני, נסר א-דין עבד אל-בארי, שייצג את ממשלתו במעמד זה, את תקוותו כי השלום עם ישראל יחזק את הידידות ואת האינטרסים בין עמי האזור. הסכם אברהם הביא עימו את סודן, בחריין, איחוד האמירויות, ומרוקו, לחתום על נורמליזציה עם ישראל, את ההסכם הגה ויזם ממשל טראמפ הקודם.

לאחר החתימה בינואר השנה, שר המשפטים הסודאני, נסר א-דין עבד אל-בארי, במעמד החתימה על הסכמי אברהם בח'רטום כי ארצו מברכת על ההתקרבות הגדולה בין ישראל למדינות אזור ועל תחילת היחסים הדיפלומטיים עמה ש"אנחנו גם כן נפעל בעתיד הקרוב על מנת לחזק אותם וכדי להרחיב אותם לטובת סודאן ולטובת מדינות אחרות באזור".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום