ערב יום השואה: אייכלר הגיש חוק למניעת הסתה נגד חרדים

ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה הגיש הצעת חוק למניעת הסתה נגד חרדים. "הצעת החוק נועדה לשים סוף ללשון הרע וההסתה התקשורתית הקבועה נגד הציבור החרדי"

ארי קלמן | פוליטי 7.4.2021 | 18:17

ח"כ ישראל אייכלר צילום: Hadas Parush/Flash90

בעקבות ההסתה החמורה נגד הציבור החרדי בשנת הקורונה וערב הבחירות, הגיש ח"כ ישראל אייכלר הצעת חוק תיקון לשון הרע, שתאסור על ביזוי אדם על רקע זהותו המגזרית או החברתית.

לפי הצעת החוק, כשם שאדם שנפגע מלשון הרע יכול לתבוע את הפוגע גם ללא הוכחת נזק, כך תוכל קבוצה לתבוע את מי שפגע בה, גם אם לא הוכח נזק ישיר. למשל, על פי ההצעה יהיה אסור לומר "החרדים מפיצים קורונה" או להזכיר כי "העבריין הוא חרדי".

ח"כ אייכלר הסביר: "הצעת החוק נועדה לשים סוף ללשון הרע וההסתה התקשורתית הקבועה נגד הציבור החרדי. לפי הצעת החוק, כלי התקשורת יצטרכו להיזהר בדבריהם גם כאשר הם מכלילים את החברה החרדית, או כל חברה אחרת, בלשון הרע".

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי התיקון המוצע נועד להבהיר שביזוי אדם באזכור השתייכותו החברתית אסור בחוק. מטרת החוק "לשרש דעות קדומות ולהגן על כבודם של אנשים מקבוצות אוכלוסייה שונות, כגון קבוצת האוכלוסייה החרדית, קבוצת הציונות הדתית, קבוצת תושבי יהודה ושומרון, קבוצת הלומדים במוסדות לימודיים ועוד".

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום