רמז לבאות? רע"מ תמכה בעמדת הליכוד

למשך 27 הימים הבאים הליכוד ממשיך לשלוט בכנסת ומבקש להקים את הוועדה המסדרת שתקבע את סדר יומה של הכנסת ותדון בעניינים הנחוצים עד שתקום ממשלה כלשהי. בליכוד הקצו חבר וועדה אחד למפלגות שקיבלו 6 מנדטים ומטה. בגוש השינוי דרשו שניים ואילו רע"מ תמכה בעמדת הליכוד

קובי ברקת | פוליטי 7.4.2021 | 19:52

מנסור עבאס/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שבועיים לאחר הבחירות וביום השבעת הכנסת ה-24, נשיא המדינה רובי ריבלין העניק אתמול (שלישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו את המנדט להרכבת הממשלה לאחר שהאחרון קיבל את מירב הממליצים.

כעת, ראש הממשלה בנימין נתניהו צריך את תמיכת ימינה ורע"מ על מנת שיוכל להקים ממשלה, ועל פי הדיווח של מורן אזולאי ב-ynet, נראה כי היחסים בין רע"מ לליכוד מתחממים. אזולאי מספרת כי "אתמול התכנסו נציגי מפלגות גוש ה״שינוי״ לקראת הקמת הועדה המסדרת בכנסת. כולם שלחו נציגים חוץ משניים: ימינה ורע"ם. גוש השינוי רצה שכל מפלגה בת 6 מנדטים תקבל שני נציגים בוועדה: הציונות הדתית, העבודה, מרצ, המשותפת ‏הליכוד לעומת זאת דרשו שמפלגה של 6 מנדטים תקבל רק נציג אחד".

לדבריה, "לפי המתווה שהציעו בגוש השינוי, לשון המאזניים בוועדה הן ימינה ורע״ם. לפי המתווה של הליכוד לשון המאזניים תהיה מפלגת רע״ם בלבד. במי לדעתכם צידדה רע״ם בויכוח? נכון מאוד. בעמדת הליכוד".

"‏המסקנה", כותבת אזולאי, "לא רק הסכמות שקטות בין הליכוד לרע״ם שמתקיימות כבר עכשיו אלא גם העובדה שהליכוד סומך יותר על רע״ם מאשר על ימינה. מכאן והלאה- זה על אחריותכם".

בתוך כך, על פי הדיווח ב'כאן 11', ראשי 'תקווה חדשה' ו'ימינה' העבירו מסר ברור ללפיד כי לא תהיה בשום קונסטלציה ממשלה שנשענת על חברי 'הרשימה המשותפת'. "נאפשר לך להקים ממשלה יחד איתנו, אבל הממשלה לא תישען בשום צורה על 'הרשימה המשותפת' בכנסת", הצהירו בנט וסער אך סייגו, "אנחנו כן מוכנים לשקול שיתוף פעולה עם 'רע"מ' של מנסור עבאס".

מנגד, ראש הממשלה נתניהו שקיבל את המנדט מהנשיא ריבלין, מנסה למרות התנגדותם של חברי 'הציונות הדתית' להקים ממשלה בשיתוף פעולה של מנסור עבאס. על פי העיתונאי מיכאל שמש, בעקבות התנגדותם כאמור של חברי רשימתו של סמוטריץ׳ לשבת בממשלה שנשענת על רע"מ, ראש הממשלה מתכנן להקים ממשלת ימין שנשענת גם על עבאס וגם על סמוטריץ׳.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום