איתמר בן גביר פנה ליו"ר הכנסת נגד הרשימה המשותפת

איתמר בן גביר בכנסת ישראל - עימות ראשון וכנראה שלא אחרון. הח"כ הטרי שלח פנייה דחופה ליו"ר הכנסת יריב לוין, בה הוא דורש לשלול באופן מיידי את כל זכויות חברי הרשימה המשותפת, בעקבות סירוב חברי הרשימה להצהיר אמונים בנוסח הקבוע בחוק

אהרן מילר | פוליטי 7.4.2021 | 20:26

איתמר בן גביר בכנסת צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

אתמול (שלישי) בהגיע תורם של חברי הרשימה הערבית המשותפת להצהיר אמונים בטקס החגיגי של השקת הכנסת ה-24, אמרו חלק מחברי הכנסת הערבים: "נשבע אני להיאבק בכיבוש, נשבע אני להיאבק באפרטהייד, נשבע אני להיאבק בכיבוש". קריאותיהם זכו לגינוי, ויושב ראש הכנסת יריב לוין הבהיר להם כי הצהרתם לא נחשבת.

אי קבלת ההצהרה שוללת מחברי הכנסת את זכויותיהם השונות כמו שלילת זכות הצבעה, ומימון יועצים פרלמנטריים ועוד. מדובר בצעד מחאתי שהבוקר כבר הובהר כי כל תכליתו היה כמחאה נגד השבעתו של עורך הדין לשעבר וחבר הכנסת בהווה איתמר בן גביר לכנסת ישראל.

אותו בן גביר שלח היום מכתב ליושב ראש הכנסת בדרישה לאסור על חברי הכנסת שהצהירו שלא כראוי להיכנס למליאה. בפנייתו הדחופה תוקף בן גביר: "ההצהרות שמסרו חברי הכנסת מהרשימה המשותפת נוגדות את נוסח ההצהרה הנגזרת מחוק יסוד הכנסת ועל פי חוק היסוד חבר כנסת שלא יצהיר את הנוסח הקבוע לא יוכל להנות מזכויות חברי הכנסת".

בן גביר הפנה לפרוטוקול הכנסת ולהצהרה שונה מהנוסח שנתן בזמנו הרב מאיר כהנא, שבעקבותיה נשללו זכויותיו. בן גביר הוסיף והפנה לפסק דין בבג"צ שדחה את עתירת הרב כהנא, וקבע כי חבר כנסת שלא מצהיר אמונים לפי הנוסח לא רשאי להינות מזכויותיו כחבר כנסת לרבות כניסה למליאה או לוועדות.

בסיום מכתבו דרש בן גביר להורות לסדרני הכנסת למנוע כניסה למליאה ולוועדות מחברי הכנסת עודה, אבו שחאדה, תומא סלימאן ועופר כסיף, ולשלול מהם את הזכות ללשכה, רכב ומשכורות מהכנסת.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום