בשורה לאלה שנתקעו בחו"ל בעקבות סגירת השמים

אזרחים רבים פנו לח"כ פינדרוס והלינו על כך כי תשלום החל"ת עבורם נפסק, בשל העובדה כי שהו למעלה מחודש בחו"ל. מנכ"ל הביטוח הלאומי הודיע במענה לפינדרוס כי העניין סודר והחל"ת שלהם לא ייפגע

קובי עוזיאלי | כלכלי 15.4.2021 | 16:42

ביטוח לאומי צילום: פלאש90

בשורה בעקבות פניית חבר הכנסת יצחק פינדרוס למנכ"ל הביטוח הלאומי, תשלומי החל"ת ימשיכו עבור אזרחים שנתקעו בחו"ל בשל סגירת השמיים.

בתקופה האחרונה פנו אזרחים ותושבים רבים ליו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ יצחק פינדרוס, והלינו על כך כי תשלום החל"ת עבורם נפסק, בשל העובדה כי שהו למעלה מחודש בחו"ל.

הסיבה: לפי תקנות החל"ת, אדם ששהה למעלה מחודש ימים בחו"ל מפסיק לקבל את הקצבה. אלא שרבים נתקעו בחו''ל בשל סגירת השמיים מאמצע החורף עד לפני חג הפסח.

בעקבות כך פנה פינדרוס למנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר, וביקש לשנות את תקנות תשלום החל"ת, עבור אלה שנתקעו בחו"ל, בשל סגירת השמיים.

"הגיע אלי פניות מאזרחים ותושבים שהוזקקו לצאת במהלך התקופה האחרונה לחו"ל ליציאה קצרה להשתתפות בשמחה או חלילה הלוויה או פגישות דחופות, ותכננו לחזור כעבור כמה ימים, אך עקב סגירת השמים נתקעו בחו"ל תקופה ממושכת, הרחק מביתם ומשפחתם. כעת, מלבד ההוצאות ועוגמת הנפש, הם התוודעו לכך שגם קצבת האבטלה המגיעה להם לא תשולם להם בגין תקופה זו, למרות שאין זו אשמתם שהם נתקעו בחו"ל", כתב פינדרוס לשפיגלר.

עוד הוסיף וציין, "אזרחים ותושבים אלו נסמכים על דמי האבטלה מהם הם חיים, ואין זה הוגן לשלול את קצבתם, בעקבות החלטות שלא היו תלויות בם. אני מבקש ממך למצוא את הדרך לפעול לפנים משורת הדין במקרים אלו".

בעקבות כך, הודיע הבוקר מנכ"ל הביטוח הלאומי, כי העניין יתוקן וכבר בימים הקרובים תינתן ההוראה לביצוע תשלומים לאזרחים ותושבים על הימים ששהו בחו"ל שלא באשמתם.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום