מצאו את הדרך: האברכים שמרוויחים עשרות אלפים בחודש

אחת ולתמיד הגיע הזמן לשבור את המיתוס שמתנחל בליבם של אברכים רבים: חייבים לצאת לעבוד או ללמוד מקצועות לימודים אקדמיים כדי להתפרנס בכבוד. אז זהו שלא. נקודה. בשיטת 6 הנקודות אפשר בהחלט גם להתפרנס בכבוד, גם לשמור על המעמד החברתי הגבוה ועדיין להישאר בעולם התורני. על כך בכתבה הבאה

כתבה מקודמת | כלכלי 20.4.2021 | 15:28

אברכי כולל. אילוסטרציה צילום: Yossi Zeliger/Flash90

השאיפה של כל אברך כולל להיות שקוע בעולמה של תורה מבוקר עד ליל מחד והמחשבות המציקות והמטרידות על מצב כלכלי רעוע מאידך, מטלטלים את עולמו של כל בן ישיבה.

המוני אברכים מתמודדים עם לחץ כלכלי קשה שלא מאפשר לגמור את החודש בשל יוקר המחיה, החזרי משכנתאות, שכר לימוד ועוד, בעוד ההכנסות מסתכמות במלגת לימודים מהכולל בגובה של כ-2,000 ש"ח במקרה הטוב ובמשכורת ממוצעת של כמה אלפי שקלים בודדים מהאישה העוסקת במקצוע ההוראה.

אך טבעי הוא שבבתים רבים נוצר לחץ כלכלי הפוגע לא רק בהתמודדות עם ההוצאות השוטפות אלא גם במצב הנפשי ושמחת החיים, ואכן אברכים רבים נקרעים בין הצורך האמיתי לפרנס בית, לבין השאיפה המרכזית של כל בן תורה - לעסוק בהוויות אביי ורבא כל היום כולו.

המהפכה בעולם הכוללים

מ.ל.מ - המרכז למשפט התורה בישראל, זיהה כבר לפני שנים את הדילמה הלא פשוטה עימה מתמודדים המוני אברכים יראים ושלמים, שכל מאוויים הוא לשקוע בעולמה של הלכה ולא לצאת מד' אמותיה. ואכן, המרכז פיתח שיטה ייחודית להנחלת מקצועות תורניים מכובדים בקרב אברכים תלמידי חכמים ויראי שמיים, שוחרי תורה והלכה, למען אשר יעסקו בה לפרנסתם ולא ייפגע אפילו כקוצו של יו"ד מעמדם התורני והחברתי.

לשם כך הקים מרכז מ.ל.מ מסלולים של מגמות לימוד למקצועות תורניים בתחומי הדיינות, הרבנות וטוען רבני. כך ניתנת לאברכים האפשרות להגשים עצמם, למצות את כישוריהם ואף למנף את מעמדם התורני והחברתי.

המרכז פיתח בעמל רב דרך לימוד ייחודית של "שיטת 6 הנקודות" המפורסמת, המועברת על ידי רבנים ודיינים מהשורה הראשונה ומכשירה בכל שנה ושנה עוד ועוד דיינים, רבנים וטוענים רבניים.

הבשורה הגדולה היא שאפשר להמשיך ולהיות שקוע בתורה ואף להעמיק בה יותר ויותר, בד בבד עם משכורת מכובדת שמאפשרת רוגע נפשי ויישוב הדעת, אם זה רבנות שמעניקה ידע עצום ושליחות קדושה של הוראה ופסיקת הלכות, ואם זה דיינות שחוקרת ובודקת את הדין לעומקו עד לאמיתות התורה.

השוק משווע לתוספת של טוענים רבניים

גם לימודי טוען רבני משאירים את הלומד בעולמה של תורה, לעסוק בה וליהנות ממתן שכרה בצידה. המקצוע הופך את העוסקים בו להיות בקיאים בהלכות חושן משפט ואישות, ולייצג בדיני תורה בסוגיות ממוניות ונזיקין, צוואות ודיני משפחה, עם יכולת להשתכר עשרות אלפי שקלים בחודש.

תחום הטוענים הרבניים בישראל נמצא בתנופה אדירה כאשר ע”פ ההערכות, כ-10,000 תיקים בשנה נערמים בבתי הדין הממשלתיים, והדיונים בתחומים מגוונים - אם זה בענייני ממונות וחושן משפט, צוואות ואפילו סוגיות של גיור - הולכים ומתרבים גם בבתי הדין הפרטיים הפועלים בקהילות השונות בארץ.

ומהו אפשרות הסיכוי להשתלב במקצוע? קבלו עובדה! בעוד בישראל מספר עורכי הדין עומד על יותר מ- 50,000 עורכי דין למיליון נפש (!), מספרם של טוענים רבנים בישראל זעום ביותר ועומד על כ-200 טוענים רבניים בלבד, האמורים לשרת אוכלוסייה של כמיליון שומרי תורה ומצוות בישראל המעדיפים לדון בדיני תורה, מגמה שב”ה הולכת ומתחזקת בשנים האחרונות. לא קשה אם-כן להעריך את הפוטנציאל העצום הכרוך בשוק המשווע לתוספת משמעותית של טוענים רבניים.

ועוד לא דיברנו על השכר. ע”פ הערכות מקצועיות, הסכומים נעים בין 20,000 ₪ ל-100,000 ₪ עבור כל תיק, כשהממוצע הוא 26,000 ₪ שכר חודשי.

למה דווקא מרכז מ.ל.מ?

ל"מ.ל.מ - המרכז ללימודי משפט התורה בישראל" ניסיון רב בהעברת קורסים והכשרת תלמידים למבחנים בנושאים תורניים שונים והתמחות רבה ביותר להצלחה במבחני הרבנות הראשית לישראל. המכון פיתח שיטת לימוד חכמה ומתקדמת - "שיטת 6 הנקודות" - בשילוב חומרי עזר יעילים המאפשרים לימוד איכותי המשלב עומק והיקף מיסודות הדינים בסוגיה עד לפסיקת אחרוני זמנינו. הודות לשיטה הייחודית, ניתן לסיים את לימודי טוען רבני, לעבור את הבחינות הנדרשות ולצאת עם תעודה מוכרת, תוך שנה אחת בלבד (!), כל זאת כמובן מבלי לוותר על האיכות הגבוהה והמקצועית של התכנים הנלמדים.

מרכז מ.ל.מ רואה לעצמו חובה שהיא זכות להעניק לכל תלמיד וצורב את כל הכלים הנדרשים להצלחתו המלאה הן בהענקת כלים מתאימים לרכישת הידע הנדרש, והן במעקב וליווי צמוד לצליחת כל מסלול המבחנים בהצלחה רבה.

מ.ל.מ מאמין כי מגיע לתלמידיו את הטוב ביותר. לשם כך נבחרו טובי המרצים והדיינים, וכל סגל המכון הם דיינים מומחים ורבנים מוסמכים הבקיאים בחומר הנלמד ובעלי כושר הסברה ממצה ובהיר, והתמחו בהעמדת תלמידים והכשרתם באופן המיטבי למבחני הרבנות הראשית ולמבחני מינהל בתי הדין.

ניתן למלא את הטופס הבא, ונציג יחזור אליכם עם כל הפרטים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום