"משלב השקעה בהייטק ונדל"ן": סטארט-אפ ישראלי מייצר עניין רב בעולם

סטארט־אפ ישראלי חדש שיוצר עניין רב בעולם הבנייה, משלב את היתרונות של השקעה בנדל"ן ושל השקעה בהייטק, ומעורר עניין רב בקרב משקיעים בארץ ובחו"ל. הזדמנות נדירה להשקיע באותה השקעה גם וגם וליהנות מכל היתרונות

כתבה מקודמת | כלכלי 26.4.2021 | 10:16

סטארט-אפ לניהול נדל"ני צילום: unsplash

העולם עומד בפני תמורות וזה ברור שהן ישפיעו גם על הכלכלה. המגיפה שמשתוללת בעולם בעוז, לימדה את המשקיעים לפזר סיכונים. אי אפשר לדעת מה צופן העתיד ולכן כדאי להשקיע בתחומים שונים ומגוונים כדי לא להגדיל את סיכויי הרווח. זו הסיבה שיותר משקיעים בשוק ההון בוחרים לרכוש מוצרים שכוללים "סל" של מניות ואגרות חוב. או "סל" של מטבעות זרים וכן הלאה.

נפילת הדולר ב־0.7% תוך יממה אחת בתחילת החודש (מרץ) הזכירה לרבים את הימים בהם מחירי הדירות היו נקובים בדולרים. ולא רק הם, גם מחיריהם של שירותים רבים. מזה שנים שהמחירים נקובים בשקלים והעולם מסתכל על ישראל בקנאה לא מוסתרת. אך לאורך שנים רבות ישראלים "השקיעו" את כספם במט"ח ו"ביטחו" אותו באמצעות רכישת דולרים שהיו יציבים הרבה יותר מהמטבע הישראלי.

מעטים בלבד עדיין "מבטחים" את שקליהם באמצעות דולרים. מי שרוכשים דולרים עושים זאת בדרך כלל כדי לסחור ולהרוויח מהפרשי השער. כלומר, מי שרכש בתחילת החודש כאשר הדולר נפל, יכול היה להרוויח אם מכר אחרי שהדולר טיפס בשיעור זהה או יותר. מאידך, בעשור האחרון רווחות שתי הנחות יסוד אצל המשקיעים: "בטווח הארוך, נדל"ן הוא השקעה משתלמת במיוחד", ו"אין כמו השקעה בהייטק, במיוחד בהייטק הישראלי".

שתי ההנחות נכונות אך לכל אחת בפני עצמה יתרונות וחסרונות. בשל המחירים הגבוהים, החיסרון הגדול של הנדל"ן, הוא התשואות הנמוכות ביחס להשקעה. אם כי, כאמור, בטווח הארוך הנדל"ן רק עולה ועולה. החיסרון הגדול של ההייטק נעוץ דווקא בחדשנות. כלומר, מי יודע, אולי הרעיון יתיישן לפני שיבשיל לכדי מוצר מסחרי. את הדילמה הזו מכיר כל משקיע רציני שמחפש הזדמנות "לעשות כסף" בעשור האחרון.

באחרונה חשפו מומחי קבוצת 'בסדנו' הזדמנות השקעה מעניינת שמשלבת את היתרונות של הנדל"ן וההייטק באמצעות פיתוח טכנולוגי ייחודי לענף הבנייה שנבנה על בסיס ניסיונם של מקצועני בנייה, בטיחות ורכש. הפיתוח החדשני שמבוסס על ביג דאטה ובינה מלאכותית מעניק לענף הבנייה כלי עוצמתי לניהול אתרי בנייה. הוא משפר את הבטיחות, מייעל את תהליכי הבנייה, חוסך המון כסף ליזמים ומעניק למפתחי הטכנולוגיה כלי חדשני חסר תקדים שיכול לשנות את כל מה שידענו על נדל"ן ובנייה.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום