טבריה: בתוך עשור מחירי הדירות כמעט הוכפלו

טבריה צומחת במהירות. בתוך עשור גדלה אוכלוסייתה בכעשרה אחוזים אך עדיין ניתן למצוא בה דירות במחיר נמוך ממיליון שקלים • קצב הגידול השנתי כבר עומד על כ־1.3% והוא ממשיך לטפס. העיר הנמנית על אחת מארבע ערי הקודש קולטת עוד ועוד משפחות בני תורה והביקוש בה גואה לאור תנופת הבנייה המדהימה

כתבה מקודמת | כלכלי 29.4.2021 | 10:52

פרויקט נוף כנרת צילום: יח"צ

קצב הגידול של טבריה הולך וגדל משנה לשנה. מספר תושבי העיר גדל בתוך עשור בלמעלה מעשרה אחוזים. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בטבריה התגוררו נכון לחורף תש"פ 44,779 נפשות.

עשר שנים קודם לכן, בחורף של תש"ע, התגוררו בעיר 41,411 תושבים. אך בשנים האחרונות, כלומר, עם ההתפתחות המהירה של ההתיישבות החרדית בעיר, אנו עדים לעלייה מתמדת באחוז הגידול לשנה שעולה על 1.3% וצפוי לטפס עוד ועוד ככל שיגדל מספרן של משפחות חרדיות "גדולות" שבחרו לעקור לטבריה.

מה יש בה בעיר הגלילית הזו שכה מושך אליו משפחות צעירות ו"ותיקות", מעבר לנוף המדהים של הכנרת, הגולן והגליל העליון. הנה כמה סיבות אפשריות: מחירה הממוצע של דירה בטבריה עומד על פחות ממיליון שקל וזו כבר סיבה טובה עבור מי שרוצים דירה משלהם או מי שרוצים להמיר דירה צפופה קטנה ואולי ישנה בדירה ענקית חדשה ומרווחת יותר. סיבה נוספת קשורה אף היא למחירי הנדל"ן.

לפי אתר מדל"ן, מחיר השכירות הממוצע בעיר עומד על 2,300 שקלים. היכן במרכז הארץ, בריכוזים הוותיקים של הציבור החרדי, תמצאו דירה להשכרה במחיר הזה?

סיבה שלישית ואחרונה שקשורה לנדל"ן היא עליית ערך הנכסים במהלך השנים. בתוך עשור, מ־2011 ועד 2021, טיפס המחיר הממוצע של דירה בטבריה מכחצי מיליון שקלים ל-900 אלף. אמנם נמוך ממיליון. אך מי שקנה "על הנייר" לפני עשור, כמעט הכפיל את ערך הנכס שלו והמגמה, כלומר זחילת המחירים כלפי מעלה – נמשכת למרות תנופת הבנייה המרשימה. הביקוש הולך ומתגבר והוא מזין את עצמו כפי שניתן ללמוד מנתוני העשור האחרון.

כלומר, ככל שיש יותר תושבים בעיר, היא מייצרת יותר מקומות עבודה, מאלצת את הרשויות לשפר את התשתיות ומביאה עוד תושבים שמעלים את המחירים וחוזר חלילה.

חברת 'נוף כנרת פוריה' הבונה את השכונה החדשה 'נוף כנרת' בעיר, מדווחת על ביקושי שיא בחודשים האחרונים וביתר שאת מאז הסתיימה הקורונה רשמית. "אנחנו מזהים גל גדול של מתעניינים, גדול בהרבה מכל מה שהכרנו עד כה. ובאופן מפתיע, חלק ניכר מהמתעניינים הן משפחות של משפרי דיור".

סיור בשכונה שכבר עתה מתגוררים בה מאות משפחות, עשוי להצביע על המתרחש בטבריה כולה בבחינת פרט המעיד על הכלל. טבריה, כך נראה, היא בהחלט פיתרון מניח את הדעת למצוקת הדיור בערים החרדיות הוותיקות.

השאירו פרטים כדי לשמוע עוד על מיזם המגורים החדשני לחרדים בטבריה>>>

ניתן גם להתקשר לטלפון: 072-395-2978


 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום