האולטימטום שהביא להחלטה הדרמטית של בנט

הודעתו הדרמטית של בנט כי הוא פורש מהרעיון של הקמת 'ממשלת אחדות לאומית' המורכבת מגוש השינוי, הביאה לטלטלה רבה במערכת הפוליטית | כעת נחשף מה הסיבה שהובילה להחלטה שמשנה את המציאות הפוליטית

ארי קלמן | פוליטי 14.5.2021 | 08:10

נפתלי בנט בדרך לנשיא צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

המערכת הפוליטית עדיין מעכלת את החלטתו של נפתלי בנט להוריד את האופציה לממשלה שינוי מהפרק, אמש מתברר כי מאחורי ההחלטה עומדת אולטימטום של שותפתו של בנט, חברת הכנסת איילת שקד.

על פי פרסום של עמית סגל, שקד שמוצבת במקום 2 במפגלת ימינה הציבה בפני היו"ר נפתלי בנט אולטימטום נחרץ, או שיסתייג בהקדם מהקמת ממשלת שינוי או שהיא תיפרד ממנו ולא תצטרף לממשלה.

במשך השבעות החולפים מאז עלה רעיון הקמת ממשלת שינוי שתישען עם רע"מ שמרה שקד על שתיקה מלבד פוסט תמיכה כללי היא לא שידרה תמיכה במעשיו של בנט להקמת ממשלת שתישען על רשימה ערבית.

כעת, אחרי ההודעה הדרמטית, בפני בנט עומדת האופציה להצטרף לממשלת ימין, זאת אחרי שראש הממשלה, השר אריה דרעי וחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' התחייבו כי יש שתי עריקים שיקימו ממשלת ימין, או שמא להידרדר לסבב בחירות חמישי, אך קיים סיכוי כי יצליחו להעביר קודם לכן את חוק הבחירה הישירה שיביא לבחירות רק על ראשות הממשלה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום