עובד ציבור בלשכת התעסוקה לקח שוחד מדורשי העבודה

פקיד השמה ויעוץ בלשכת התעסוקה באשדוד, לקח שוחד מדורשי העבודה כדי שלא תוצע להם עבודה מתאימה וכך יוכלו להמשיך לקבל את דמי האבטלה ללא עיסוק בפועל | נאשמת נוספת הורשעה בריבוי עבירות של תיווך לשוחד, לאחר שדאגה שדורשי העבודה לא יישלחו בפועל לעבודה מתאימה – בתמורה ל-500 שקל בחודש | כך פעלה השיטה שעקפה את ה’התייצבומט’

כלכלי 6.10.2021 | 09:27

אילוסטרציה צילום: רשות התעסוקה
התייצבומט בלשכות התעסוקה | צילום אילוסטרציה: רשות התעסוקה

בית המשפט המחוזי בב”ש הרשיע את פקיד השמה ויעוץ בלשכת התעסוקה באשדוד, מיכאל גולדברג, בביצוע עבירות רבות של לקיחת שוחד מדורשי העבודה. הנאשמת נטליה קמינסקי הורשעה בריבוי עבירות של תיווך לשוחד.

הנאשמים הודו במסגרת ההסדר, כי קשרו קשר וקיבלו כספים ומתנות מדורשי העבודה בלשכת התעסוקה, בהיקף של כ- 35,000 ₪. הפרקליטות הודיעה לבית המשפט כי תעתור ביחס לשני הנאשמים לעונש מאסר בפועל של 11 חודשים וקנס.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו”ד רוית מרום מפרקליטות מחוז דרום (פלילי), במסגרת תפקידו של הנאשם בלשכת התעסוקה ובתמורה לשוחד, גרם הנאשם לכך שלא תוצע לדורשי העבודה עבודה מתאימה במהלך תקופת זכאותם לדמי אבטלה. במסגרת הקשר עם הנאשמת ולשם קידומו, פעלה הנאשמת בחלק מהמקרים לכך שדורשי העבודה לא יישלחו לכל עבודה מתאימה בתקופת זכאותם לדמי אבטלה על ידי כך שדאגה שלא תמצא עבורם עבודה מתאימה, וזאת בתמורה לסך של 500 ₪ בעבור כל חודש מתקופת הזכאות.

הנאשמת הנחתה את דורשי העבודה שאם ברצונם שלא להישלח לעבודה מתאימה בתקופת זכאותם, עליהם להגיע ביום ההתייצבות אשר נקבע להם בלשכת התעסוקה, להניח את אצבעם במכשיר ה”התייצבומט”, לקחת בידיהם את הפתק המונפק ממנו, ולסור חזרה לביתם, גם במידה שההנחיה על גבי הפתק מורה להם להגיע לדלפק הפקיד המטפל. בטרם השלכתם את הפתק, הונחו דורשי העבודה על ידי הנאשמת לצלם לה באמצעות אפליקציית ה”וואטסאפ” את הפתק באופן שפרטיהם יופיעו בו בבירור. את הפתק העבירה הנאשמת לנאשם, אשר איתר את פרטיהם של דורשי העבודה במערכת הממוחשבת וערך בה רישומים כוזבים בכך שסימן במערכת הממוחשבת כי דורשי העבודה הגיעו ללשכת התעסוקה והתייצבו בפני פקיד מטפל, זאת למרות שידע כי דורשי העבודה כלל לא התייצבו בפני פקיד מטפל, וכל זאת בתמורה לכספי שוחד.

בחלק מן המקרים, הנחתה הנאשמת את דורשי העבודה, לפנות לפקיד מטפל, במידה שהנאשם נעדר מעבודתו באותו היום, או מכל סיבה אחרת, אשר לא מאפשרת לה להעביר לו את פרטיהם במעמד ההתייצבות. עוד הסבירה הנאשמת לדורשי העבודה, כי במקרה בו יופנו לעבודה מתאימה – תטפל בכך באופן אשר בו לא יצטרכו להגיע לראיון עבודה וזאת בתמורה לשוחד. במקרים בהם הופנו דורשי העבודה לראיון עבודה על ידי פקיד מטפל אחר, סימן הנאשם במערכת הממוחשבת, כי דורשי העבודה אינם מתאימים לעבודה אשר אליה הופנו על ידי הפקיד המטפל וזאת על מנת להימנע מקבלתם של דורשי העבודה לעבודה מתאימה, וכל זאת בתמורה לשוחד.

חלק ניכר מהכספים והמתנות אשר קיבלה הנאשמת, היא העבירה לנאשם.

עקב הרישומים הכוזבים, קיבלו דורשי העבודה קיצבאות להן לא היו זכאים.

בכתב האישום צוין, כי הנאשמת, ב 24 הזדמנויות שונות, קיבלה כסף מדורשי העבודה על מנת לתת שוחד לנאשם והנאשם, בלפחות 15 הזדמנויות שונות, לקח שוחד בעד פעולה הקשורה בתפקידו.

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום