סקר מקיף: גוש נתניהו ממשיך לצמצם את הפער

חצי שנה לאחר הקמתה של ממשלת בנט - לפיד, נראה שהיא ממשיכה לאבד את תמיכת הציבור. בסקר מקיף שנערך היום עולה כי גוש נתניהו ממשיך להתחזק לעומת הממשלה שממשיכה לאבד גובה בסקרים. נתניהו אף מוביל בפער עצום מול כל מתמודד בשאלת התאמת לראשות הממשלה

יוסי ריינר | פוליטי 5.12.2021 | 23:11

נתניהו/בנט/גנץ צילום: יונתן זינדל/הדס פרוש, פלאש 90

כמעט חצי שנה חלפה מאז שהוקמה ממשלת בנט-לפיד וסקר שמתפרסם הערב (ראשון) 'חדשות 12' מעריך כי רוב אזרחי ישראל לא מרוצים מתפקודה של הממשלה הנוכחית, וחלקו הגדול אף היו מעדיף את הממשלה הקודמת.

מהסקר שערך מנו גבע בשיתוף ipanei, עולה כי אילו הבחירות היו נערכות היום, לא היה רוב לממשלה המכהנת וכי היא הייתה יורדת ל-57 מנדטים. מאידך, מפלגות האופוזיציה, אם תרצו - "בלוק נתניהו" היה מתחזק מ-52 כיום ל-57 מנדטים, כשהרשימה המשותפת נמצאת בתווך עם 6 מנדטים.

על פי תוצאות הסקר, מפלגת 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו, היתה זוכה ב-34 מושבים בכנסת, אחריה נמצאת 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד עם 19 מושבים.

תנועת ש"ס בראשותו של אריה דרעי ומפלגת 'כחול לבן' בראשותו של בני גנץ, זוכות כל אחת ב-9 מושבים.

'העבודה' בראשותה של מרב מיכאלי עם 7 מושבים, כנ"ל גם 'יהדות התורה' ו'הציונות הדתית' בהנהגת בצלאל סמוטריץ' שזוכות כל אחת ב-7 מושבים בכנסת ישראל.

מפלגת השלטון 'ימינה' של ראש הממשלה נפתלי בנט, מקבלת 6 מושבים, מספר זהה של מושבים בהם היו זוכות 'הרשימה המשותפת' ו'ישראל ביתנו' של שר האוצר אביגדור ליברמן.

נועלות את הטבלה, מפלגות 'מרצ' ורע"מ של מנסור עבאס שמקבלות 5 מושבים כל אחת.

מפלגתו של גדעון סער 'תקווה חדשה', נשארת מחוץ לכנסת, כשע"פ הסקר היא עומדת על 2.4 אחוזים בלבד, מרחק מנדט שלם מאחוז החסימה.

איזו ממשלה אתה מעדיף?

במענה לשאלה איזו ממשלה הם מעדיפים; 43 אחוזים השיבו כי בנימין נתניהו הינו המתאים ביותר, לעומת 36 אחוזים שהצביעו כי הם מעדיפים את הממשלה הנוכחית בראשות בנט ולפיד.

מי לדעתך המתאים ביותר לתפקיד ראש הממשלה?

באשר לשאלה, מי המתאים ביותר לכהן כראש הממשלה, יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו זוכה לרוב מוחץ של 45 אחוזים, לעומתו של ראש הממשלה המכהן נפתלי בנט שזוכה ל-25 אחוזים בלבד.

בין ראש הממשלה העתידי יאיר לפיד לבנימין נתניהו, זכה נתניהו לתמיכה של 45 אחוזים, לעומת 24 אחוזים בלבד ליאיר לפיד.

האם הציבור מעוניין שתתקיים הרוטציה ביו בנט ללפיד?

44 אחוזים ממשתפי הסקר השיבו כי הם אינם חפצים בקיום הרוטציה, לעומת 40 אחוזים שכן תומכים ברוטציה. השאר השיבו כי אינם יודעים.

מה חושב הציבור על רמת התפקוד של השרים וראש הממשלה 

44% מהנשאלים השיבו שתפקודו של ראש הממשלה נפתלי בנט בסך הכל טוב, זאת לעומת 47% שהשיבו שתפקודו בסך הכל גרוע.

בקרב השרים, שר הביטחון בני גנץ זוכה לאחוזי התמיכה הגדולים ביותר: 55% סבורים שתפקודו בסך הכל טוב - זאת לעומת 33% שהשיבו שתפקודו בסכך הכל גרוע.

משר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד מרוצים 42% מהנשאלים בלבד, זאת לעומת 47% שאינם מרוצים מתפקודו, ואילו אחוז זהה של נשאלים (41%) גם מרוצה וגם לא מרוצה מתפקודה של שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון.

השרים שזוכים לאחוזי תמיכה נמוכים במיוחד הם שר האוצר אביגדור ליברמן (35% בלבד השיבו שתפקודו בסך הכל טוב, לעומת 56% שתפקודו בסך הכל גרוע) ושרת הפנים איילת שקד שרק 33% סבורים שתפקודה טוב - לעומת 51% שהשיבו שתפקודה גרוע.

מהו הדבר הבוער ביותר שהממשלה צריכה לטפל בה?

6 אחוזים בלבד השיבו שמגפת הקורונה הוא הנושא שצריך להיות בראש סדר היום של הממשלה, 12 אחוזים השיבו שהגרעין האיראני הוא הנושא הבוער ביותר, 34 אחוזים ציינו שהממשלה חייבת לטפל באלימות ובפשיעה ואילו 39 אחוזים השיבו שיוקר המחיה הוא הנושא הבוער ביותר שיש לטפל בו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום