דיווח: ארה"ב דוחה את פתיחת הקונסוליה בירושלים

הממשל האמריקני החליט לדחות את מועד פתיחת הקונסוליה הפלסטינית בירושלים. ח"כ ניר ברקת מ'הליכוד' שפעל בנושא רבות לאחרונה: "נראה שהצלחנו בשלב הזה לבלום את המהלך המסוכן. אנחנו לא שאננים ונמשיך במאבק לשמור על ירושלים בירת ישראל הנצחית. תודה לכל השותפים"

ישראל לפקוביץ | מדיני 15.12.2021 | 22:26

פלאש 90

העיתון הפלסטיני 'אל-קודס' מדווח כי הממשל האמריקאי החליט לדחות את מועד פתיחת הקונסוליה האמריקאית בירושלים בעקבות לחץ כבד מצד ישראל, כמו גם מצד הלובי הישראלי בוושינגטון וחברי קונגרס רפובליקנים.

עוד דווח מפי מקור אמריקאי כי ממשל ביידן לא רצה שפתיחת הקונסוליה תוביל לפתיחת חזית נוספת מול ישראל לאחר שהאמריקאים חידשו את המו"מ עם איראן על מנת להגיע להסכם בנושא הגרעין האיראני.

ח"כ ניר ברקת מ'הליכוד' שפעל רבות בנושא וטס לארה"ב לשם כך, הגיב לדיווח ואמר: "לפני מספר חודשים לקחתי על עצמי את המשימה למנוע הקמת קונסוליה פלסטינית בירושלים. נסעתי שלוש פעמים לוושינגטון לשיחות הסברה עם חברי קונגרס שיזמו חוק במקביל לחוק שהגשתי בכנסת - ונראה שהצלחנו בשלב הזה לבלום את המהלך המסוכן. אנו לא שאננים ונמשיך לשמור על ירושלים. תודה לכל השותפים".

כזכור ברשות הפלסטינית אמרו באוקטובר האחרון, כי הקונסוליה לתושבי מזרח ירושלים תיפתח תוך זמן קצר, לאחר אישור התקציב בישראל, כדי לא לסכן את שלמות הממשלה. אך מתברר כי ההחלטה לפתוח נדחתה. יועצו של ראש הרשות הפלסטינית נביל שעת' אמר באוקטובר לסוכנות הידיעות הסינית 'שינחווא', כי הלחצים מצד ישראל הם שמונעים את פתיחת הקונסוליה לאחר שישראל תירצה באוזני האמריקנים את סירובה לכך בשבריריות הקואליציה שלה.

כזכור, מאז חילופי השלטון בארה"ב, ממשל ביידן הצהיר כי הוא נחוש לפתוח מחדש את הקונסוליה, כחלק מהליך שיקום היחסים בין ארה"ב לפלסטינים, וכהבטחת בחירות שהצהיר הנשיא.

השגריר האמריקאי לשעבר דיויד פרידמן, וממשל טראמפ ראו בסגירת הקונסוליה האמריקאית ופתיחת השגרירות בירושלים מהלך שנועד למניעת הקמת מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים.

הקונסוליה אמורה להיפתח ברחוב אגרון שבמערב ירושלים, למרות שבישראל סבורים שהאמריקנים צריכים לפתוח את הקונסוליה ברמאללה או באבו דיס, מחוץ לגבולות המוניציפליים של העיר.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום