ראשי המתנחלים במכתב לבנט: "מסע פראי"

כמה ימים לאחר ששר הבט"פ סיפר כי שוחח עם תת-מזכירת המדינה של ארה"ב על אלימות המתנחלים, ראשי רשויות ביהודה ושומרון שיגרו מכתב לראש הממשלה - ודרשו ממנו שיפעל לשנות את ה"כיוון המסוכן" | בנוסף, הם מבקשים להיפגש עימו בדחיפות

מאיר שלם | מדיני 16.12.2021 | 16:43

נפתלי בנט צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

מועצת יש"ע החלה היום (חמישי) לפעול נגד המדיניות שחלק מהשרים בממשלה מובילים, ומבקשת מראש הממשלה בנט שיפעל בעניין בדחיפות.

ראשי הרשויות בהתנחלויות שיגרו מכתב לבנט, שהיה בעבר מנכ"ל מועצת יש"ע, ובו ביקשו ממנו שיפעל נגד השרים שמנסים, לטענתם, לפגוע בתושביהם, כשהכוונה להתבטאות של שר הבט"פ על "אלימות המתנחלים".

"הגענו לימים אפלים בהם שרים בכירים בממשלת ישראל מפנים את כידוניהם המחודדים לעבר מתיישבי יו"ש במטרה להכפיש, לפגוע ולהחליש", כתבו במכתבם, תוך שהם כותבים כי השרים פועלים "פעולה עם ארגוני שמאל קיצוני".

ראשי הרשויות כותבים כי ההשתלחות נגד המתנחלים, שלדבריהם מתבצעת על ידי כמה מהשרים, "מתירה את דם המתיישבים. מעשים אלו פוגעים גם בתדמיתה של מדינת ישראל בעולם ביצירת מצג שווא של אלימות אזרחי ישראל וחיילי צה"ל. המסע הפראי הזה מתדלק את קמפיין ה-BDS ומעורר את הטרור הערבי נגדנו".

"אנחנו דורשים כי תפעל במהירות לשנות כיוון מסוכן זה בכל דרך אפשרית", הם כותבים לראש הממשלה, ומבקשים לסיום להיפגש עימו בדחיפות כדי לעצור את ה"מהלכים מסוכנים אלו".

כזכור, עמר בר-לב, השר לביטחון פנים, עדכן לפני שלושה ימים ברשתות החברתיות על פגישה בינו לבין תת-מזכירת המדינה של ארה"ב, ושיתף כי היא התעניינה ב"אלימות המתנחלים". דבריו עוררו סערה בימין, וגם בקואליציה גינו את הדברים, בניהם ראש הממשלה בנט.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום