בכיר ירדני לתקשורת הישראלית: "היום בפועל אין באמת שלום אמיתי"

ישיבה סוערת בבית התחתן של הפרלמנט הירדני בדבר הצהרת הכוונות שנחתמה לפני כחודש עם ישראל, ירדן והאמירויות. אחד מחברי הפרלמנט שהשתתף בישיבה, אנדריה חיווארי, אמר בשיחה עם 'כאן חדשות' כי הוא מתנגד לעסקה קודם כל מהסיבות המדיניות שאין שלום עם הפלסטינים

יענקי פרבר | מדיני 16.12.2021 | 19:26

מנסור עבאס/מלך ירדן צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בבית התחתון של הפרלמנט הירדני התקיימה אתמול (רביעי) ישיבה סוערת בעניין הצהרת הכוונות שנחתמה בחודש שעבר בין ישראל, ירדן והאמירויות, לגבי מים לירדן תמורת אנרגיה סולרית לישראל.

בדיון השתתף גם ראש הממשלה הירדני, בישר אל-ח'סאוונה, וכמה שרי הממשלה ובהם שר המים, מוחמד נג'אר שניסו לספק הסברים להצהרת הכוונות. אחד מחברי הפרלמנט שהשתתף בישיבה, אנדריה חיווארי, אמר בשיחה עם 'כאן חדשות' כי הוא מתנגד לעסקה קודם כל מהסיבות המדיניות: "היום בפועל אין באמת שלום אמיתי, כל עוד אין פתרון לסוגיה הפלסטינית, אז איך אני יכול להסכים לשתף פעולה עם מישהו (ישראל) שהוא אויב של החלק השני שלי (הפלסטינים) זה לא מקובל וכל הפרלמנט נגד זה".

בהמשך טען שלירדן לא תהיה תועלת כלכלית מהעסקה המתגבשת: "אני כלומר ירדן קונה מכם מים שאתם מוכרים. למה שאני לא אמכור לכם ישירות אנרגיה? למה שאני אכניס את האמירויות לעניין הזה? לא צריך להכניס גורם שלישי. או שיש לנו הסכם שלום והקשרים יהיו ישירים במישור הכלכלי או שאין צורך שנשתף אתכם פעולה ואין צורך בהסכם הזה".

כזכור, לאחרונה גורמים בכירים ברבת עמון אמרו בשיחה עם 'כאן חדשות' שהמתנגדים לעסקה עם ישראל בטענה שהיא לא תביא תועלת כלכלית, לא מבינים את המצב לאשורו וצריך להסתכל על המספרים ולהבין שאם הפרויקט הזה ייושם, אז הוא הוא יביא תועלת רבה לירדן ויסייע לה לצמצם את המחסור החמור שלה במים. אותם גורמים ברבת עמון גם העריכו שהמחאות לא ישפיעו על ההתקדמות בפרויקט עם ישראל והאמירויות. בתשובה לשאלה על האם המחאות עשויות להוביל לביטול העסקה, אמר חבר הפרלמנט חיווארי שעוד קשה לדעת לאן המחאה תוביל, אך ציין כי המצב של הממשלה הנוכחית בירדן קשה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום