זה 3 שבועות: ביידן מסרב לשיחת טלפון מבנט

לאחר השיחה הקשה עם מזכיר המדינה, בעקבות שיחות הגרעין בווינה: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לא ענה לניסיון לקיים שיחת טלפון בינו לבין ראש הממשלה נפתלי בנט. גם כעבור שלושה שבועות אחרי הניסיון הכושל, בבית הלבן טרם חזרו אל לשכת בנט

חיים שמואלי | מדיני 21.12.2021 | 23:31

ג'ו ביידן//נפתלי בנט צילום: פלאש90

שלושה שבועות אחרי הניסיון הכושל לקיים שיחת טלפון בין ראש הממשלה נפתלי בנט לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן - בבית הלבן טרם חזרו אל לשכת בנט. כך דווח הערב (שלישי) ב'חדשות 13'.

על פי הדיווח, מזה מספר שבועות שבבית הלבן לא נענים לבקשות ראש הממשלה בנט לשוחח עם הנשיא ביידן. לפני שלושה שבועות נעשה ניסיון, אחד לפחות, לקיים שיחת טלפון ביניהם, אך הבקשה הזו לא נענתה מאז.

בנט מעוניין לשוחח עם ביידן על סוגיית שיחות הגרעין המתקיימות בתקופה זו בווינה שבאוסטריה, על רקע השיחה הקשה של ראש הממשלה עם מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן. כזכור, בשיחה ביקש בנט לדבר על סוגיית הגרעין אך בלינקן העלה את סוגיית הבנייה באזור עטרות. השיחה התקיימה יומיים לאחר פתיחת שיחות הגרעין המחודשות בווינה.

יצוין כי היועץ לביטחון לאומי של ממשל ביידן, ג'ייק סאליבן, נמצא בישראל וצפוי להיפגש כבר הלילה עם נשיא המדינה יצחק הרצוג ומחר עם בנט. גורמים מדיניים מעריכים כי לאחר הפגישה תקיים השיחה המיוחלת עם ביידן.

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "לא התבצעה כל פנייה רשמית לארגן שיחה בין ראש הממשלה לנשיא ארצות הברית. כשתתבצע פניה כזאת, אנו בטוחים שהיא תיענה בחיוב".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום