נרשמה התקדמות במו"מ לפטור מויזה לארצות הברית

בימים האחרונים ישראל הודיעה לארה"ב כי אמריקנים ממוצא פלסטיני יוכלו לנחות בנתב"ג. ההחלטה התקבלה לאחר דיונים בשב"כ ובמערכת הביטחון. עם זאת עדיין לא הוחלט איך בדיוק תיראה הבדיקה של אותם אזרחים בכניסה לישראל. איילת שקד מאותתת כי הדרך לפטור עוד ארוכה

קובי עוזיאלי | מדיני 26.12.2021 | 19:25

ויזה אמריקאית צילום: pixabay

נרשמה התקדמות במו"מ לפטור מויזה לארצות הברית. בימים האחרונים ישראל הודיעה לארה"ב שאמריקנים ממוצא פלסטיני יוכלו לנחות בנתב"ג. כך דיווחה מוריה אסרף-וולברג בגלי צה"ל.

לפי הדיווח, ההחלטה התקבלה לאחר דיונים בשב"כ ובמערכת הביטחון. עם זאת עדיין לא הוחלט איך בדיוק תיראה הבדיקה של אותם אזרחים בכניסה לישראל.

‏מדובר באחת מהדרישות המשמעותיות שארה"ב הציבה בעניין הויזות. שרת הפנים איילת שקד עדכנה את השגריר האמריקני בישראל, תומאס ניידס, לפני מספר ימים על ההחלטה הישראלית ומשלחת אמריקנית תגיע ארצה בסוף חודש ינואר כדי לקדם את המשך התהליך, שעוד צפוי להיות ארוך. בין היתר ישראל תצטרך להגיע גם ל-3% בלבד של מסורבי ויזה.

‏מטעם השב"כ, שכאמור נתן אור ירוק להחלטה, נמסר בתגובה לגל"צ: "שב"כ, יחד עם גופים נוספים, שותף לבחינת הליך הפטור מויזות. הנושא מצוי בימים אלה בשיח עם הדרגים מקצועיים וכנהוג, שב"כ אינו מתייחס לנאמר בדיונים סגורים".

בסביבתה של השרה איילת שקד אומרים כי השגריר האמריקני רתום למהלך אך הדרך עוד ארוכה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום