אריתריאה: הממשלה לא מאשרת את השגריר הישראלי

ממשלת אריתריאה אינה מאשרת את השגריר הישראלי במדינה וכתוצאה מכך השגרירות הישראלית ריקה מאדם זה חצי שנה. ישראל מבזבזת עשרות אלפי דולרים בחודש על דמי שכירות ומשכורות לעובדים בנציגות

ישראל לפקוביץ | מדיני 28.12.2021 | 14:29

מטוס צילום: pixabay

ממשלת אריתריאה לא מאשרת זה יותר משלוש שנים את השגריר הישראלי במדינה, וכתוצאה מכך, כבר שנה וחצי שהשגרירות ריקה מאדם.

עובדים רבים יושבים בבית בחוסר מעש, וישראל מבזבזת עשרות אלפי דולרים בחודש על דמי שכירות ומשכורות לעובדים בנציגות שאיננה מתפקדת. השגריר הישראלי האחרון עזב את אסמרה בחודש אוקטובר 2018, אולם מאז לא מונה שגריר ולעתים שלח משרד החוץ ממונה זמני.

עד חודש אפריל 2020 היה קצין הביטחון של השגרירות הנציג הישראלי היחיד באריתריאה, ואשתו הייתה אחראית על עבודת המינהלה. מבחינת מדינית לקב"ט לא הייתה גישה לבכירים במדינה, ולמעשה הוא רק שמר על תפקוד טכני של השגרירות. בתחילת חודש אפריל 2020, כאשר התפרצה מגפת הקורונה בעולם, החליט משרד החוץ החליט לפנות את הנציגות. באותו חודש השגרירות נסגרה, והיא נטושה מאז ועד היום.

לאחרונה שלח משרד החוץ דיפלומטית בכירה מאגף אפריקה לאסמרה כדי לנסות לדבר על ליבם של האריתראים, אך הניסיון לא הועילו והם עומדים בסירובם לאשר את השגריר הישראלי. "האריתראים כמו קיר - אי אפשר להזיז אותם", אמר גורם ישראלי שמעורה ביחסי ישראל-אריתריאה.

ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "השגרירות באריתריאה איננה פעילה זה זמן מה, בין היתר בגלל מגפת הקורונה. אנו עושים מאמץ להחזיר את השגרירות לפעילות סדירה, ולאחרונה אף ביקרה מנהלת המחלקה הרלוונטית במשרד החוץ במדינה לטובת קידום השיח בעניין עם הממשלה המקומית".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום