השליח היהודי של טראמפ, מוציא ספר חדש

"איך דונלד טראמפ עשה שלום במזרח התיכון, ואיך לעצור את ביידן מלא לעשות שלום". זוהי כותרתו של ספרו החדש של ג'ייסון גרינבלט, מי שהיה שליחו של טראמפ למזרח התיכון וחלקו גדול ב'הסכמי אברהם' | לקראת הוצאת הספר הוא מספר על העבודה עליו ולצד הנשיא וסביבתו

יענקי פרבר | מדיני 28.12.2021 | 20:59

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ביוני הקרוב עתיד לצאת ספר חדש שחיבר של ג'ייסון גרינבלט, שכותרתו "איך דונלד טראמפ עשה שלום במזרח התיכון, ואיך לעצור את ביידן מלא לעשות שלום".

הספר שאמור לצאת בקרוב, לא יתפוס כותרות עם ציטוטים "עמוסי לשון הרע" או דרמות. ג'ייסון גרינבלט שהיה כמעט שני עשורים בתפקידים בכירים שונים תחת נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, שימש בתקופת נשיאותו, כשליח המיוחד של הבית הלבן למזרח התיכון, והיה לו תפקיד מרכזי בתוכנית השלום שהפכה ל'הסכמי אברהם'.

בראיונות לכלי תקשורת אמריקאים לקראת הוצאת ספרו אמר גרינבלט: "אנשים רואים בי מומחה, אבל אני לא מומחה יותר מכל אחד אחר. יש לי מידע ודעות עדכניות מאוד. אז הבנתי שרק בגלל שמישהו שהוא דיפלומט ותיק יושב במשרד בבית הלבן ואומר לך כל מיני דברים, זה לא אומר שיש לו את תשובות יותר טובות ממך".

גרינבלט אמר שהוא ניסה לשתף פעולה עם התקשורת בתקופתו בבית הלבן, אך לעתים קרובות זה לא עבד, בגלל חוסר נכונותו להדליף מידע ולשמור בסוד את עבודתו, מה שלדעתו הכרחי להצלחתה הסופית.

ג'ייסון אמר לגבי הספר עצמו: "לא התכוונתי לכתוב ספר כי המו"לים המעטים שפנו אליי לגבי כתיבת ספר היו מעוניינים רק בספר עם רכילות, כמו "ספר לי את כל הסודות על דונלד טראמפ, עבדת אצלו כמעט רבע מאה. בטח יש לך הרבה מה להגיד". ואמרתי שאני פשוט לא מעוניין בספר מהסוג הזה. אבל רק אחרי שאנשים המשיכו ללחוץ עליי, ויש כל כך הרבה מאחורי הקלעים שיכול להסביר למה עשינו מה שעשינו, מה למדנו מכולם, על הגישה שלנו, החלטתי לכתוב את זה", אמר גרינבלט.

הממשל הנוכחי זכה לביקורת בחודשיו הראשונים על כך שסירב אפילו לקרוא להסכמי הנורמליזציה הישראלים-ערבים בשם 'הסכם אברהם' המוכר ברבים, ועל כך שהפנה את מוקד מדיניות החוץ שלו מהמזרח התיכון, והותיר את ההתקדמות הפוטנציאלית של הסכמים תקועים בבוץ, כאשר ממשל ביידן מיקד יותר מאמץ והון פוליטי בנושאים אחרים.

גרינבלט נשאל על ידי ה-Jewish Standard JS: "במהלך עבודתך בבית הלבן, כיצד התנהל עבודתך עם חתנו של הנשיא ג'ארד קושנר?".

גרינבלט השיב, "אנחנו חברים ולשנינו היה קשר אישי חזק מאוד למשפחת טראמפ, הוא כחתנו של הנשיא ואני כמי שעבד עם הנשיא טראמפ במשך שני עשורים במגזר הפרטי. הייתה בינינו רמה של אמון שלפעמים קשה מאוד למצוא בוושינגטון הבירה".

עוד סיפר כי "בכל העולם הערבי, בין אם בסעודיה, איחוד האמירויות, בחריין, קטאר, מרוקו, ירדן, מצרים ובמקומות אחרים, כולל אצל פלסטינים, התקבלתי בחום ובכבוד כאדם יהודי שומר מצוות גאה". עוד כמה רגעים בלתי נשכחים כוללים את העובדה שראש הממשלה לשעבר נתניהו, עזר לארגן מניין בלשכתו, כשהוא הוא היה צריך לומר קדיש לרגל היארצייט על אמו. הוא הדגיש כי להתפלל עם תפילין היה מרגש, "במיוחד במקומות כמו מטוס אייר פורס 1 ו-2, סעודיה ומדינות ערב נוספות".

הוא סיפר ל-Jewish Standard כי הוא החליט לפרוש מתפקידו כשהוא הבין שנושא הסכמי אברהם כמעט מוכן. "חייתי בנפרד מאשתי וששת ילדי כשהייתי בוושינגטון. ראינו אחד את השני רק במהלך השבת ובחלק מיום ראשון". עוד סיפר, "בשלב מסוים נאלצתי לומר לנשיא טראמפ ולג'ארד קושנר שהגיע הזמן שאחזור לביתי, כדי להפוך שוב לבעל ואבא. אבל אחד אמיתי, לא כזה שחי 250 מיילים משם ולעתים קרובות הייתי במזרח התיכון לתקופות ממושכות. הגיע הזמן ללכת הביתה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום