מתווה הבדיקות החדש: כולם יוכלו להיבדק ב-PCR - אבל צעירים ייצטרכו להמתין יותר

עדכון במתווה הזכאות לבדיקות PCR: תורים מזורזים ותשובה מהירה לבני 60 פלוס, היתר ייאלצו להמתין כמה ימים לתשובה • בניגוד לימים האחרונים, גם מי שלא שייך לקבוצות סיכון יוכל לבצע את הבדיקה – אך ללא עדיפות בתורים

בריאות 12.1.2022 | 21:18

בדיקות אנטיגן צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

שינוי נוסף במתווה הבדיקות: פרויקטור הקורונה פרופ' סלמן זרקא הורה היום (רביעי) למתחמי בדיקות הקורונה ברחבי הארץ לאפשר לכל אדם שירצה להיבדק בבדיקת PCR, אך בני 60 ומעלה יקבלו תורים מזורזים ותשובות מהר יותר. לפי ההוראה החדשה, התורים של הצעירים והמבוגרים יופרדו, ותוענק קדימות לתורים של בני ה-60 ומעלה. 

כלל האוכלוסיה תוכל להיבדק ב-PCR אבל בני 60 ומעלה יקבלו עדיפות בתורים נפרדים ומהירים יותר, ויקבלו את התוצאות בתוך 24 שעות. לעומת זאת, מי שלא שייך לקבוצות הסיכון יקבל המלצה להיבדק באנטיגן, אך בניגוד לימים האחרונים - לא ימנעו ממנו לבצע בדיקת PCR, אלא רק יודיעו לו שהתוצאות יגיעו בתוך שלושה עד חמישה ימים והוא לא יקבל עדיפות בתורים.

ההוראה החדשה מגיעה משום שלמרות מדיניות הבדיקות החדשה, ישראלים רבים שאינם זכאים מגיעים להיבדק במתחמי בדיקות ה-PCR, מה שיוצר עומס על המעבדות. במערכת הבריאות אמנם לא ימנעו בדיקות PCR מכלל האוכלוסייה, אך מקווים שבעקבות ההוראה החדשה הישראלים יבחרו באנטיגן.

בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט הבטיח להעביר ערכות בדיקה לבתי הספר, כדי שכל ילד יקבל שלוש בדיקות אנטיגן בחינם – אך בינתיים חולקו כ-5.5 מיליון ערכות לחלק מהמוסדות. ערכות הבדיקה האלו הגיעו למוסדות החינוך רק היום, ועד שיחולקו לתמידים ייקח עוד כמה ימים. רק בשבוע הבא תושלם העברת הערכות לתלמידים.

ההוראה החדשה במערכת הבריאות מגיעה לאחר שבימים האחרונים נשמעו טענות רבות אמינות בדיקות האנטיגן הביתיות. גורם בכיר במערכת הבריאות תקף היום את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, שזלזל באמינות בדיקות האנטיגן ואמר בסרטון שהעלה לחשבון אינסטגרם שלו כי הן "כמו עץ או פלי". "נתניהו מתנהל בחוסר אחריות", אמר הבכיר. 

לאחר מכן, נתניהו המשיך בקו הלעומתי, ובציוץ בחשבון הטויטר שלו טען שראש הממשלה נפתלי בנט "שולח את אזרחי ישראל לקנות על חשבונם בדיקות קורונה ביתיות שמשרד הביטחון קבע שאינן אמינות". בנט לא נותר חייב וטען שנתניהו "משקר ביודעין ומסכן חיי אדם בשביל רווח פוליטי".

N12

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום