אושרה בטרומית הצע”ח שתאפשר תשלום חשמל בפריסה לתשלומים

הישג חברתי לאופוזיציה: מליאת הכנסת אישרה אמש בטרומית את הצעת החוק שהגיש חה”כ מיכאל מלכיאלי כתיקון לחוק משק החשמל | התיקון מציע כי מעתה יוכלו צרכני השמל לשלם את החשבון בתשלומים ללא ריבית הקרדיט – המגיעה עד לכ-12% שנתי ויותר

פוליטי 13.1.2022 | 09:41

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

למרות שלא זכתה לתמיכת הממשלה, מליאת הכנסת אישרה בטרומית הצעת חוק המבקשת לאפשר פריסת תשלום עבור צריכת חשמל.

המדובר הוא בתיקון להצעת חוק משק החשמל (תיקון – גביית תשלומים), התשפ”א-2021, של חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי מש”ס, שהציג את ההצעה והסביר כי זו הצעה חברתית שתסייע למוחלשי החברה.

במסגרת הצעת התיקון לחוק, מוצע לחייב ספק שירות חיוני לאפשר לצרכן חשמל לפרוס לתשלומים את התשלום בעד צריכת חשמל ללא עמלה או ריבית.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: “כיום, ספק שירות חיוני המחזיק ברישיון לניהול, להולכה או לחלוקה של חשמל לא מאפשר לצרכן לשלם את חשבון החשמל באמצעות פריסה לתשלומים.

“צרכנים אשר אין ביכולתם לשלם את חשבון החשמל במלואו, נאלצים לבצע תשלום בקרדיט, באמצעות כרטיס אשראי, המאפשר לפרוס את הסכום בממוצע תשלומים של בין 12 ל-18 חודשים ואף יותר, בהתאם לתנאי החשבון של הלקוח.

“באופן זה, חברת החשמל מקבלת את מלוא סכום התשלום מראש מחברת האשראי, אך מבחינת הצרכן – מדובר בהלוואה לכל דבר הנושאת ריבית שנתית שקובעת חברת כרטיס האשראי המגיעה לשיעורים של כ-13%-12% לשנה”.

ביזנעס

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום