הלם באשדוד: ר' נחמן חזר הביתה התמוטט ונפטר

בעיר אשדוד הלך לעולמו הרה"ח ר' נחמן הרשנבוים ז"ל שהיה דמות מופלאה בקהילות החסידים בעיר שנפטר אתמול בפתע פתאום לאחר ששב לביתו והוא בן 79 בפטירתו

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 29.12.2022 | 11:40

אילוסטרציה | צילום: unsplash

ברוך דיין האמת: הרה"ח רבי נחמן הרשנבוים ז"ל, מחשובי חסידי גור בעיר אשדוד, נפטר אתמול בערב בפתע פתאום בביתו ברחוב שמאי בעיר והוא בן 79 בפטירתו. 

ר' נחמן שהיה רענן וחיוני עד יומו האחרון, חזר לביתו בערך בשעה 21:00 בערב, הוא נהג ברכבו בדרכו הביתה, התמוטט בביתו כעשר דקות אחר שהגיע, כוחות הצלה שהוזעקו לביתו ביצעו בו פעולות החייאה אך למגינת לב הוא השיב את נשמתו ליוצרה.

רבי נחמן ז"ל מחשובי חסידי גור נולד לאביו הרה"ח ר' יוסף יצחק הרשנבוים ז"ל, בשמחת הברית נקרא על שמו של רבי נחמן מברסלב זיע"א, עלה לארץ מארה"ב לפני מספר שנים ומאז קבע את מקום מושבו באשדוד. התחבב מאד על מתפללי בתי המדרשות באזור מגוריו, בין היתר בבתי המדרש שאץ, בעלזא, מאקאווא, ומאורי אור שבהם קבע את תפילותיו ומקום לימודו בהיותו נהנה מיגיע כפיו.

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים' כי ר' נחמן היה אדם אציל הנפש והמידות, שחי בצניעות וצהלתו על פניו תמיד. הקפיד מאד על תפילה במניין ובשבתות נהג להתפלל עם הנץ החמה בישיבת 'עטרת צבי'. פרט לכך נודע כת"ח ובקי בחסידות, כשמלבד קרבתו לאדמו"רי בית גור בקי היה במשנת ברסלב - בדרך זו הלכו אבותיו.

עד יומו האחרון ניהל את סדר יומו כרגיל ואף נהג ברכבו כרגיל. אמש חש לפתע שלא בטוב והוא אמר לרעייתו שתחי' כי הוא חש שקיצו קרב.

זכה והותיר אחריו משפחה ענפה, את רעייתו שתחי' בתו של הרה"ח ר' פנחס אריה וינשטוק ז"ל, 12 ילדים, חלקם בארץ וחלקם בארה"ב, ויותר ממאה נכדים ונינים.

הלוויה נערכה סמוך לחצות לילה מביתו בשמאי 1 לבית החיים באשדוד שם נטמן בחלקת החסידים. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום