דרמה ב'יש עתיד': יאיר לפיד ניצח בקרב על ראשות המפלגה ברוב דחוק

"2024 היא שנת בחירות. יהיו בחירות". קבע לפיד בנאום הניצחון הדחוק למדי ותקף את הממשלה: "עם ישראל אומר "תצילו אותנו". משפחות החטופים אומרים "תצילו אותנו"

קובי עוזיאלי | פוליטי 28.3.2024 | 20:00

יאיר לפיד ורם בן ברק | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

הפתעה ודרמה הערב (חמישי) במפלגת 'יש עתיד' שקיימה לראשונה בחירות פנימיות לראשות המפלגה. כאשר התוצאות הסופיות הן ניצחון דחוק ומביש לראש האופוזיציה, יאיר לפיד שזכה ב-52.5% מהקולות, לעומת חבר הכנסת רם בן ברק שזכה ל-47.5%. ההפרש בין השניים עמד על 29 קולות בלבד.

יאיר לפיד קיבל בבחירות 308 קולות, לעומת בן ברק, מועמד שנחשב כאיש קש והפתיע לחלוטין עם נתון של 279, המהווה כאמור 47.5% מסך הקולות. 

ראש האופוזיציה ויו״ר יש עתיד הנבחר מחדש יאיר לפיד, נאם לאחר ניצחונו ואמר: "אני רוצה להודות לחבר הכנסת רם בן ברק על מירוץ הוגן, בלי השמצות, בלי הכפשות, בלי קבלני קולות ובלי מפקדי ארגזים. רם, יחד אתך יש עתיד הראתה שוב למדינת ישראל שאפשר אחרת. שיש דבר כזה פוליטיקה אחרת".
 
לדבריו, "הפריימריז הסתיימו, אבל המלחמה שלנו רק התחילה. מפני שאין אף אחד חוץ מאתנו שמציע למדינה הזו חזון אחר וכיוון אחר. כולם נכנעו והלכו והתיישבו מתחת לנתניהו ורק אנחנו נשארנו, אז רק אנחנו נעשה את השינוי! עד לפני כמה שבועות כל בנאדם שפגשתי אמר לי אחד משני הדברים: או שהוא אמר לי, "למה אתם לא נכנסים לממשלה", או שהוא אמר לי, "למה אתם לא אופוזיציה יותר אגרסיבית.", אמר לפיד.
 
הוא הוסיף ואמר: "כבר לא אומרים לי אף אחד משני הדברים. כל אדם שאנחנו פוגשים אומר לנו היום משהו אחר. הם אומרים: "תצילו אותנו!" הם אומרים את זה כי הם זוכרים שפעם אחת כבר הצלנו אותם. גם אז אף אחד לא האמין שזה אפשרי, אבל עשינו את זה והם רוצים שנעשה את זה שוב".
 
"אתמול אמרו לי את זה בבית החולים. היינו שם כי נולדה לי הנכדה הראשונה. קוראים לה נעמי. עמדתי שם והחזקתי את הדבר הקטנטן והמושלם הזה, ונזכרתי למה אנחנו פה. על מה אנחנו נלחמים. אפילו שם, בבית החולים ליולדות, המקום הכי אופטימי בעולם, אמרו לי "תצילו אותנו". מפני שהם יודעים שהממשלה הזו לא יכולה להיות הממשלה של התינוקות שלנו. לאזרחים של המחר מגיע יותר. לנעמי מגיע יותר".
 
עוד הוסיף היו"ר הנבחר: "אני לא מוכן שנעמי תגדל בעולם שמנוהל בידי ממשלה שלא אכפת לה ממנה. ממשלה שלא מחזירה את החטופים למשפחותיהם ואת המפונים לבתיהם. ממשלה שלא יודעת איך לנהל גם את הצבא וגם את הכלכלה וגם את היחסים עם האמריקאים וגם את הקבינט הקטן וגם את הקבינט הגדול ששונא את הקבינט הקטן".
 
שב לתקוף את הממשלה תוך כדי המלחמה ואמר: "הממשלה הזו אחראית לאסון הגדול ביותר שקרה לעם היהודי מאז השואה, ויש לה מטרה אחת, ואחת בלבד: שנשכח את זה. שנשכח שזה קרה במשמרת שלהם. אין אף מדינה בעולם, אפילו לא אחת, שבה האנשים האלה היו נשארים בתפקידם אפילו יום אחד נוסף".
 
לדברי לפיד, "עם ישראל אומר "תצילו אותנו". משפחות החטופים אומרים "תצילו אותנו". מעמד הביניים אומר, "תצילו אותנו." מפני שברור לגמרי שזו ממשלת אסון שמוליכה אותנו לאבדון, ואנחנו צריכים לעשות הכל, כל דבר, כדי לשלוח אותם הביתה".
 
הוא התייחס לטלטלת חוק הגיוס ואמר: "הממשלה הזו ריסקה את הבטחון הישראלי, את הדבר הכי בסיסי – הידיעה שיש מישהו ששומר עלינו. במקום לחזק את צה"ל, היא מחלישה אותו. עוזרת לחרדים שוב להשתמט מגיוס. מפלה בין דם לדם. זה צריך להפסק. ביחד ננצח, רק אם ביחד נתגייס!".
 
"הממשלה הזו לוקחת את הכסף של הציבור העובד והמשרת ובמקום להוריד את יוקר המחיה ולהשקיע בהורים צעירים ובמילואימניקים, היא מבזבזת אותו על עצמה. על משרדי ממשלה מיותרים וג'ובים מיותרים ותשלומים מיותרים לאנשים שלא עובדים".
 
"אז יש לנו משימה. המשימה שלנו קשה, אבל אפשרית. אנחנו צריכים ממשלה אחרת, שתשנה את סדרי העדיפויות, תעיף מחיינו את הקיצונים ותתחיל לנהל את העסק כמו שצריך, ממשלה שסוף סוף תעשה סדר במדינה הזו!".
 
"אנחנו צריכים לבחור את העתיד של נעמי. במקום ציניות ואינטרסים, אנחנו צריכים לבחור בשבילה עתיד של ציונות וערכים ואהבת אדם ודמוקרטיה. במקום משיחיות ואלימות וסחטנות אנחנו צריכים לבחור בשבילה מדינה שמבוססת על מדע ועל חינוך ועל כלכלה הוגנת ובטחון אישי".
 
לדברי ראש האופוזיציה, "אנחנו צריכים ממשלה שתגייס חרדים בלי לפחד, שתכתוב חוקה, שתשקיע את הכסף שלנו בחינוך הממלכתי ובעסקים קטנים ובטכנולוגיה, שתבנה את הקשרים שלנו עם ארצות הברית והמדינות הערביות המתונות במקום להרוס אותם, שבמקום להעליב אנשים תקרב אנשים".
 
"אנחנו צריכים להחזיר למדינת ישראל את התקווה. אנחנו צריכים לשכנע מחדש את המדינה הזו שיש לה עתיד. אנחנו צריכים להחזיר את האמונה והכוח לילדים שחוזרים מעזה ולגמלאים שהמדינה שכחה אותם, למעמד הביניים שמשלם הכל, לנשים שהודרו מעמדות כוח, לשכבות החלשות שאף אחד לא סופר אותן".
 
"אנחנו נעבוד עם כל הכוחות השפוייים, עם בני וגדי, עם ליברמן, עם השמאל ועם הליכודניקים שכבר לא יכולים לשאת את הקיצוניות ואת השחיתות. אנחנו בעיקר נעבוד אתכם. עליכם אני סומך. אתם מדהימים. אתם השטח הכי טוב בארץ, אתם הלב של המפלגה הזו, אתם אלה שיכולים להביא שינוי לעם ישראל".
 
"2024 היא שנת בחירות. יהיו בחירות. השינוי שהמדינה הזו זקוקה לו מתחיל כאן ומתחיל עכשיו. הגיע הזמן לכתוב פרק חדש בחיי המפלגה הזו, ובחיי המדינה הזו. הגיע הזמן להתחיל לבנות לנעמי עתיד טוב יותר".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום