הלם בלייקווד וקווינס: הגר"א וואלקין זצ"ל נפטר מהנגיף

מרביץ התורה מלייקוד ומקרב הרחוקים מקווינס ואחיינו של המשגיח מירושלים נפטר לבית עולמו מנגיף הקורונה בגיל 55, קירב אלפים והיה מראשי ארגון 'חזק', שילב בתורתו את פוסקי ההלכה הספרדים מרן הגר"ע יוסף זצ"ל ובנו הראשון לציון 

ברוך דיין האמת 3.4.2020 | 12:08

הגאון רבי אהרן וואלקין זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מלייקוד מגיעה הידיעה המרה על הסתלקותו של רב קהילת בית אהרן בלייקווד הגאון רבי אהרן וואלקין זצ"ל מי שקירוב אלפים לתורה ויראת שמים שנכנע לנגיף הקורונה ונפטר בגיל 55.

הגאון רבי אהרון וואלקין זצ"ל נולד לאביו שלשלת היוחסין הגה"צ רבי משה וואלקין רב 'בית אהרן' בקווינס בנו של הגאון רבי שמואל דוד וואלקין זצ"ל נכד בעל ה'בית אהרן' מפינסק זיע"א, הגאון רבי אהרן היה קרוב מאוד אצל זקינו הגאון רבי שמואל דוד שהיה תלמידו המבוהק של מרן בעל ה'חפץ חיים' זצ"ל וינק ממנו רבות.

בשמחת הברית נקרא על שם סבו הגדול זיע"א ומי ששימש כסנדק היה מרן פוסק הדור הגאון רבי משה פיינשטיין זצ"ל מורו ורבו של אביו רבי משה שיבלחט"א.

הגאון רבי אהרן כיהן כרב בית המדרש בין אהרן בלייקוד, כשרבים היו משומעי לקחו, וכן היה בידידות גדולה עם מרנן ראשי הישיבה הגאונים רבי אריה מלכיאל קוטלר ורבי דוד שוסטל.

כמו כן בשנים האחרונות עמד לימין אביו הגאון רבי משה בהנהגת הקהילה בקווינס, ואף נתמנה לעמוד בראשות הישיבה המרכזית לבני בוכרה שבקווינס, שם מסר כל כוחו ונפשו להעמדת תלמידים הגונים, כשלצד מה שהוצק חן בשפתיו בהרבצת תורה ויראה, היה מלא שמחה ועין טובה.

פרק מיוחד הוא הקשר הקרוב שהיה לו עם דודו הגדול המשגיח הגה"צ רבי חיים וואלקין, עמו הרבה להתייעץ ודודו הגדול המשגיח אמר בכמה הזדמניוות כי אחייני הגאון רבי אהרן, מפאר את שולשלת רבני משפחת וואלקין ועושה נחת בהרבצת תורתו לזקננו הקדושים נ"ע.

למרות שהתגורר בעיר התורה לייקווד, הוא היה בקווינס במשך ימי החול כשעה וחצי נסיעה כדי לחזק את הקהילה הבוכרית. לדברי בני הקהילה בקווינס שמבכים את פטירתו "רבי אהרן זצ"ל ראה את עצמו כתלמיד של מרן הרב עובדיה יוסף כי הוא למד כל סוגיא אליבא דהלכתא וגם ירד אל העם כדי לקרב רחוקים. הוא ממש היה ענק שבענקים בתורה וירד אל העם". 

"הוא היה הדעת תורה של ארגון "חזק" בארה"ב ובהדרכתו עשרות אלפים באים לשיעורי תורה כל שנה. עכשיו בגלל וירוס הקורונה אי אפשר לארגן כנסים אבל לפני שלושה ימים עשינו שיעור עם המנוח יחד עם הגאון רבי דוד יוסף חבר מועצת חכמי תורה והרב יצחק ישראלי רבה הראשי של הקהילה הבוכרית בארצות הברית ועוד כמה רבנים והיו כעשרים אלף צופים בשידור ישיר".

המנוח גם היה הראש ישיבה של ישיבת "בית נתן מאיר" שתחת רשת החינוך של ארגון 'חזק 'וכל ימי השבוע מסר שיעור לבעלי בתים מתוך סדרת 'ילקוט יוסף 'של הראשון לציון הגר"י יוסף, וגם מסר שיעור לבחורים ושיעור לאברכים בכולל כל שיעור ברמה הראויה לה באופן נדיר.

אחד מראשי ארגון 'חזק' מספר ל'בחדרי': "לפני כשלוש שנים התחילו פרויקט חדש ב'חזק' כדי להציל את ילדי בוכרה משמד אלפים הולכים לבתי ספר של גויים ומתבוללים ורבי אהרן יחד עם הגר"ד יוסף והגר"י ישראלי עמדו בראש הכנסים וקרוב ל900 ילדים כבר הועברו לישיבות קדושות מאז. ממש עבודת פרך והמנוח פעל הרבה למען העניין וצירף הרבה מגדולי ישראל מכל החוגים כדי לפעול למען הדבר".

הותיר אחריו את אביו הגאון הנודע רבי משה וואלקין ואמו הרבנית שתחי', את רעייתו הרבנית שעמדה לימינו כל השנים בניו וחתניו, ובני קהילותיו בלייקוד ובקווינס.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום