דאגה לקראת החורף: אין חיסונים לשפעת

החורף מתקרב, עונת השפעת בפתח אך מתברר כי ישראל לא קיבלה מספיק חיסונים נגד השפעת שעשויים למזער את התמותה השנתית ממנה | משרד הבריאות: "הביקוש עולה על ההיצע"

יוסף קליין | בריאות 15.10.2020 | 22:46

צילום: דוד כהן, פלאש 90

כאילו לא די בקורונה ובחיסון שעדיין לא אושר, גם לשפעת לה יש חיסונים מוכרים, הם פשוט לא מגיעים בזמן. עד כה הגיעו לארץ פחות מחמישית מסך החיסונים שהוזמנו לשפעת, כאשר לא ידוע מתי יגיעו שער החיסונים ואם כולם יגיעו.

בכירים במשרד הבריאות אמרו, כך דווח ב'כלכליסט', כי נכון להיום ישנן הזמנות חיסונים מאושרות בהיקף של כ־4.5 מיליון מנות, כמחצית מאוכלוסיית ישראל. שירותי בריאות כללית הזמינה 2 מיליון מנות חיסון עבור 4.6 המבוטחים שלה, וכבר קיבלה 300 אלף מנות; מכבי הזמינה 863 אלף מנות עבור 2.3 מיליון מבוטחים, וכבר קיבלה כ־200 אלף; למאוחדת צפויה לקבל 400 אלף מנות, מתוך 500 אלף שהיא דרשה, עבור 1.2 מיליון מבוטחיה, וכבר קיבלה 140 אלף; וללאומית, המבטחת 716 אלף ישראלים, צפויה לקבל 120 אלף מנות חיסון, מתוך 300 אלף שהיא דרשה, והיא כבר קיבלה 50 אלף. לסיכום, עבור קופות החולים הוזמנו 3.76 מיליון מנות חיסון. 800 אלף מנות חיסון נוספות יגיעו למשרד הבריאות האחראי לחיסונם של תלמידי מערכת החינוך ושל דיירי המוסדות הגריאטריים.

חיים פרננדס, המנכ"ל החדש של קופ"ח 'לאומית' קובע שאין. "חסרים לנו חיסונים. אנו עובדים על זה כל הזמן, ואני מרים טלפון שלוש פעמים ביום כדי לבדוק אם יש עוד משהו. אנו כבר מבינים שזה צוואר בקבוק".

מנגד, מנכ"ל קופ"ח 'כללית' סבור שיש מספיק חיסונים, כי פשוט אין צורך ביותר ממה שיש: "בחור בן 40 בריא לא חייב להתחסן. אבל בחור בן 40 עם התקף לב צריך. עשינו הערכה של כמה מנות אנו 'צריכים', ויש חפיפה כמעט מוחלטת עם האומדנים של משרד הבריאות. כל מי שחייב לקבל חיסון מבחינה רפואית - יקבל".

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום