יממה של דיונים והכרעה בקבינט הקורונה

לאחר שההגבלות הכלל ארציות כבר הוסרו בכל רחבי הארץ לפני כשבוע, ונשארו רק בערים האדומות - עד היום, קבינט הקורונה יתכנס שוב |ההחלטות הצפויות להתקבל במהלך היום תקבענה את המשך הסרת המגבלות ובאיזה קצב | ויכוח ניטש בין משרד החינוך לבריאות על אופי ואיכות היציאה 

אהרן מילר | בריאות 20.10.2020 | 09:24

שוטרים מחוץ להדסה עין כרם צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

היום (שלישי) בשעה 17:00 אמורים להתכנס חברי קבינט הקורונה ולהחליט על הצעדים הבאים במאבק בנגיף, ובעיקר ידונו מה תהיה קצב ההסרה של המגבלות וההנחיות, בדגש על הערים האדומות.

הקבינט יתכנס על רקע המשך המגמה המעודדת בשיעורי החולים והנדבקים, כאשר על פי נתוני משרד הבריאות מאמש, רק 3.5% מהבדיקות ביממה החולפת נמצאו חיוביות, כמו כן נרשמה ירידה גם במספר החולים הקשים.

עוד צפויים חברי הקבינט לדון במתווה החזרה של תלמידים הישיבות לספסלי הלימודים במתווה הקפסולות.

עם זאת, על פי הדיווחים שר הבריאות יולי אדלשטיין יציע להגדיל את הקנסות על מפירי הנחיות. גורמים במשרד הבריאות מסרו עוד כי אי אפשר להתקדם במהירות לשלב השני של ההקלות בסגר, והם ידרשו להמתין עוד כמה ימים להתבססותה של המגמה.

בתוך כך הוויכוח בין משרדי הבריאות והחינוך על אופי פעילות מערכת החינוך נמשך. כאשר על פי התכנון של הגורמים במשרד הבריאות, תהליך היציאה מהסגר אמור להתבצע בכמה שלבים, הראשון שבהם אמור היה לכלול רק את פתיחת כיתות הנמוכות. וחילוקי הדעות בין משרדי החינוך והבריאות ביחס למתווה המוצע עשוי לעכב את המהלך כולו.

במשרד החינוך אמרו שהדבר יצריך התארגנות של חודש לפחות, וכן תוספת תקציב שמשרד האוצר אינו מוכן לתת. מנגד במשרד הבריאות העבירו מסר רשמי למשרד החינוך, בו דרשו לפתוח רק את כיתות א'-ב' וגם זה תחת מתווה הקפסולות.

בעקבות חוסר ההסכמות בין המשרדים על אופי פעילותה של מערכת החינוך, עולה הקריאה לדלג על הדיון במערכת החינוך, ולאשר מיד את המעבר לשלב פתיחת החנויות והקניונים, שלב שאמור היה אמור לצאת לדרך בשלב מאוחר יותר בלוח הזמנים של היציאה מהסגר.

במקביל, המליץ פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו להסיר את הסגר מעל חלק מהערים האדומות, מודיעין עילית, ביתר עילית ורכסים, ועוד. כשגם המהלך הזה זוכה לביקורת מצד גורמים במשרד הבריאות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום