היום בכנסת: הצבעה על חוק שימנע מנתניהו להתמודד

מתמודד או שורד? יו"ר כחול לבן גנץ מפעיל שרירים ומנסה לאתגר את רה"מ בדרכו שלו, אך ב'יש עתיד' מאגפים את מי שהיה שותפם עד לא מכבר עם הצע"ח שונות בכדי לאתגרו ולהביא לפירוק השותפות עם נתניהו | ההצעה הצפויה לעלות לדיון היום תבקש למנוע כהונה בממשלה של אדם הנושא כתבי אישום

ארי קלמן | פוליטי 18.11.2020 | 07:59

יאיר לפיד נואם לצד בני גנץ צילום: יניב נדב, דוברות הכנסת

בעוד בני גנץ מציב שוב אולטימטום לראש הממשלה בדרישה להעביר את התקציב, אחרי שהאולטימטום הקודם פקע ובכחול לבן לא נקפו אצבע, ב'יש עתיד' ינסו גם היום לאתגר את הממשלה ואת כחול לבן.

היום (רביעי) צפוייה הכנסת לדון בהצעת חוק שהוגשה במקור על ידי כחול לבן המאוחדת טרם פירוקה, כזאת המבקשת לקבוע כי החל מהכנסת הבאה אדם עם כתבי אישום לא יוכל לכהן כראש הממשלה.

לכאורה בכחול לבן היו מתגייסים להפיל את ההצעה, אבל המתיחות הקואליציונית והזעם על הליכוד והעומד בראשה בנימין נתניהו עלול להוביל ליממה מעניינת במשכן הכנסת, ושמא גם תרחיש, קלוש אמנם, שההצעה תעבור.

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד-תל"ם, יאיר לפיד אמר: "היום נצביע על הצעת חוק שכתבתי יחד עם בני גנץ וגבי אשכנזי. החוק אומר שאדם לא יכול לכהן כראש ממשלה בישראל אם יש לו כתבי אישום. אם יש להם באמת ערכים ואכפת להם פשוט שיצביעו על החוק".

"לא בגלל השיקול הפוליטי, לא בגלל המצב הקואליציוני, אלא בגלל שהם חושבים שזה הדבר הנכון לחברה הישראלית, לעם ישראל, לתקופה הזאת ובכלל לאנשים שיש להם ערכים", אמר לפיד.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום