"שלפנו את הילדים מהמיטות ונמלטנו": התושבים ב'סורוצקין' נשארו חסרי כל

מאות דיירים פונו באישון ליל בעקבות שריפת הענק שפרצה בחניון של כמה בניינים ברחוב סורוצקין בירושלים | חלק מהדיירים שביתם נפגע מספרים על הרגעים הדרמטיים בהם האש איימה לכלות הכל: "אחרי מספר רגעים התעשתנו, שלפנו את הילדים ונמלטנו" | האירוע שיכל להסתיים בטרגדיה

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 24.11.2020 | 12:50

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

תושבי רחוב סורוצקין בירושלים, התעוררו הלילה לקולות פיצוצים שנשמעו כתוצאה מהדליקה שפרצה בחניון. רבים מהשכנים נאלצו להימלט עם ילדיהם תוך שהם משאירים את רכושם מאוחר ללא ידיעה מה יעלה בגורלו. כעת, מתברר הנזק הגדול שנגרם כתוצאה מהשריפה. עד כה טרם ברור מה גרם לשריפה שכילתה כמה דירות וכ-20 כלי רכב.

התושבים בבניינים שנפגעו ששוחחו עם כתבינו מתארים רגעים דרמטיים, במהלכם הם נאלצו להימלט מביתם באישון תוך חוסר וודאות מוחלט. "התעוררנו בעקבות שורה של פיצוצים עזים, כל הבית היה אפוף עשן", מספר יצחק, אחד השכנים "אחרי מספר רגעים התעשתנו, שלפנו את הילדים ונמלטנו".

"הבית ניזוק קשות", הוא מוסיף, "אך אנחנו מודים לקדוש ברוך שאף אחד מהילדים לא נפגע. מדובר בנס גדול.

"אשתי התעוררה וראתה עשן שחור", מספר יצחק, דייר נוסף באחד הבניינים שנפגעו. הדבר הראשון שעשינו הוא לבדוק מה עם הילדים. רצינו לברוח אבל היה מאוחר מגי מאחר וכל החדר מדרגות היה אפוף עשן. לא הצלחנו לצאת ולכן נכנסו יחד עם הילדים לחדר הפנימי, שם שהינו במשך שעתיים עד שכוחות הכיבוי הגיעו וחילצו אותנו"

יצחק, מוסיף ומתאר את הנזק שנגרם לו: "הרכב שלי, שחנה בחניון נשרף כליל, כמו רכבים רבים אחרים. ברכה היה ציוד יקר ערך ולצערי התברר שלא היה לי ביטוח". לדבריו, "אנחנו עדיין לא מבינים מה הוביל לשריפה. זה היה יכול להסתיים באסון כבד"

טרם ברור מה הוביל לפרוץ השריפה, ובכבאות והצלה מחוז ירושלים החליטו להקים צוות חקירה מיוחד במטרה לחקור את נסיבות הדליקה שגרמה לנזק כבד. בשריפה, נפגעו כמה בני אדם שופו לבתי החולים ארבעה מתוכם למרכז הרפואי שערי צדק לאחר ששאפו עשן, אחד מהם במצב בינוני. בנוסף, אם ובתה בת ה-14 פונו לבית החולים הדסה במצב קל. חלק מהדיירים ניסו לקפוץ מהחלונות מחשש שייפגעו מהאש. אחד מהם נפצע באורח קל.

בתוך כך, גורמי הרווחה בירושלים, בראשם מחזיק מחזיק תיק הרווחה בעירייה אלחנן גרוסבוים יצרו קשר עם המשפחות שביתם נפגע בשריפה. בעירייה נרתמו לסייע לדיירים שלא יוכלו לחזור לביתם. 

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום