התגלתה תמונה חדשה של ה'חפץ חיים'

נמצאה תמונה חדשה ובלתי מוכרת של גדול הדורות מרן בעל ה'חפץ חיים' זיע"א, תמונה בה הוא נראה יושב והדרת פני קדשו נראית גלויה לעין. התמונה התגלתה על-ידי הרב דן שלזינגר שאף הוציא לאור השבוע חוברת מיוחדת ועמוסת תגליות על ה'חפץ חיים' זי"ע וסיפור מסע עלייתו לארץ-הקודש שלא יצא אל הפועל 

משה ויסברג | חרדים 23.12.2020 | 09:48

החפץ חיים זצ"ל צילום: באדיבות הרב דן שלזינגר, הוצאת 'סיני'

תגלית מרעישה התגלתה, כאשר נמצאה תמונה חדשה ובלתי מוכרת של מרן הגאון רבי ישראל מאיר הכהן מראדין זיע"א בעל ה'חפץ חיים' תמונה בה הוא נראה יושב והדרת פני קדשו נראית גלויה לעין.

התמונה התגלתה על-ידי הרב דן שלזינגר שאף הוציא לאור השבוע חוברת מיוחדת ועמוסת תגליות על ה'חפץ חיים' זי"ע וסיפור מסע עלייתו לארץ-הקודש שלא יצא אל הפועל.

התמונה הנדירה מתפרסמת הבוקר על ידי הסופר יקותיאל יהודה גנזל בעיתון 'המבשר' ולדבריו "קיבלנו לפרסום מידיו של הרב דן שלזינגר בעלי 'הוצאת סיני' שמפרסם השבוע חוברת מיוחדת עם השם 'סוד המאה ליטרה שקיבל החפץ חיים זצ"ל'".

החוברת עוסקת בתגלית אשר גילה הרב שלזינגר, כאשר מצא עיזבון ובו מסמכים ושטר כסף אשר שיגר מרנא החפץ חיים זי"ע ליהודי בשם הרב יוסף לוי חגיז שהתגורר בירושלים עיר הקודש, הרב חגיז היה זה ששיגר סכום של מאה לירות לראדין, לבית החפץ חיים, על מנת לממן את הנסיעה והעלייה ארצה. המסע בסוף לא יצא אל הפועל והחפץ-חיים החזיר את הכסף בשליח לידי הרב חגיז.

בין המסמכים התגלתה התמונה הנדירה ורבת ההוד המתפרסמת ב'המבשר' בפרסום ראשון. בודדות הן תמונותיו של מרן החפץ חיים זי"ע ותמונה חזיתית ומוארת שכזו - לא היכרנו עד היום. בתמונה נראה החפץ-חיים כשלשני צדדיו ישובים יהודים שעד כה לא נודעה זהותם. אין ספק שגילויה של התמונה מעוררת התרגשות רבה בקרב כל יהודי מסביב לגלובוס.

בשנת תשע"ה עולם התורה נחשף לסרטון נדיר ומיוחד מסוגו מתקופת הכנסייה הגדולה הראשונה שנערכה בוינה שבאוסטריה בשנת תרפ"ג. בסרטון שפורסם אז ב'כל רגע' והרעיש את העולם היהודי כולו ובראשם את גדולי הדור שצפו בסרטון, נראית לראשונה דמותו של בעל ה'חפץ חיים' רבי ישראל מאיר הכהן מראדין כשהוא צועד בדרכו לכנסייה הגדולה.

מדובר בסרטון מרגש, מצמרר ומטלטל, לראות את גדול הדור דאז לרגעים ספורים. במיוחד הרגע שבו הוא לא נותן למשב"קיו ומלוויו לשמש אותו. 

התמונה הנדירה שהתגלתה. באדיבות הרב דן שלזינגר, הוצאת 'סיני'

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום