עושים לכם סדר: כל מה שמותר ואסור בסגר השלישי שיחל מחר

ישראל נמצאת בסגר שלישי מזה שבועיים, אבל כפי שכולנו חשים הוא לא אפקטיבי ומחר בחצות ליל הוא יהודק וייאכף. למרות שזהו כבר סגר שלישי ואתם אולי מכירים את הכללים, 'כל רגע' קיבץ עבורכם את כל ההנחיות וההגבלות שיושתו עליכם לפחות למשך השבועיים הקרובים

קובי בורנשטיין | חדשות בארץ 6.1.2021 | 23:13

שוטרים בפעולה צילום: דוברות המשטרה

בשל העלייה בתחלואה על אף המגבלות והסגר, שרי הממשלה אישרו אמש (שלישי) סגר שלישי מלא ומשמעותי, שייכנס לתוקף החל מיום חמישי בחצות הליל. מהן ההגבלות הצפויות ובמה יהיה שונה הסגר החדש מהסגר נוכחי? כל רגע עושה לכם סדר.

מוסדות החינוך

בשונה מהסגר הנוכחי, החל ממחר בערב ולמשך שבועיים מערכת החינוך תיסגר כולה כולל גני ילדים, פעוטונים ומעונות. היחידים שיוחרגו הם חניכי החינוך המיוחד שימשיכו ללמוד גם בסגר.

איסור יציאה מהבית

בדיוק כמו בסגר הנוכחי חל איסור יציאה מהבית לטווח של למעלה מ-1,000 מטרים. היחידים שיוחרגו הם עובדים חיוניים כפי שמפורט בתקנות, או לצורכי הצטיידות במזון ותרופות - וגם זה רק בעיר או יישוב המגורים. בנוסף, אפשר לצאת לשם קבלת שירותים רפואיים, לרופא שיניים ולפסיכולוג.

עובדים חיוניים? אין צורך בתעודה

במידה ואתם עובדים חיוניים אין צורך בתעודת מעבר וניתן לומר לשוטרים במחסום שאתם בדרככם לעבודה חיונית. רשימת מקומות העבודה המוגדרים חיוניים מפורטת באתר משרד הבריאות.

סגר בבני ברק // צילום: פלאש 90

בתי עסק ומסעדות

בתי העסק כולם ייסגרו מלבד עסקים חיוניים כדוגמת בתי מרקחת וחנויות מזון שיפעלו ללא הגבלה על שעות הפעילות. מסעדות יהיו פתוחות אולם ללא טייק אווי. רוצים להזמין אוכל? אפשר - אבל רק באמצעות משלוח.

התקהלות, הפגנות ובתי כנסת

בשונה מהסגר הנוכחי איסור התקהלות בשטח פתוח יהיה על 10 אנשים ומעלה וחמשה בשטח סגור. למרבה האבסורד, בעוד שמותן להפגין תוך שמירה על מרחק וחבישת מסיכה, אסור להתפלל יותר מעשרה אנשים בשטח פתוח. בתי הכנסת כמובן יהיו סגורים.

תחבורה ציבורית וטיסות

התחבורה הציבורית תפעל במתכונת של 50% בלבד. לגבי טיסות, מי שרכש כרטיס טרם נכנס הסגר לתוקף יוכל לטוס. מי שירצה לטוס לאחר מכן יאלץ לקבל אישור מועדת חריגים.

ספורט

מותר לעשות ספורט יחידני אולם ללא חברים. מעוניינים בפרטנר? תוכלו לצרף אליכם רק אחד מבני המשפחה הגרעינית.

מעבר דירה והזמנת אנשי מקצוע

מותר לעבור דירה מכל מקום לכל מקום. במידה ותרצו להזמין אנשי מקצוע לבית, תוכלו לעשות זאת רק במידה וזהו תיקון שלא סובל דיחוי כדוגמת חשמל ואינסטלציה.

בייביסיטר, אירוח וביקור אצל סבא וסבתא

במידה והסבא והסבתא במצוקה ניתן ללכת ולסייע להם גם מעבר לטווח ה-1,000 מטרים. עובד חיוני רשאי להזמין בייביסיטר אליו הביתה. לגבי אירוח, אסור להתארח בביתו של אדם אחר.

שירותי רפואה לא דחופים 

כלל שירותי הרפואה פתוחים גם אם אינם מוגדרים כדחופים כדוגמת פסיכולוג ורופא שיניים.

גני שעשועים

הילדים משתגעים בבית? תצאו איתם לגינת המשחקים הקרובה לבתיכם ובלבד שהיא בתוך מגבלת ה-1,000 מטרים. במידה והגינה עמוסה מומלץ שלא להיכנס אליה.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום