הרשות הפלסטינית מבקשת מישראל 100 אלף חיסונים

אחרי שקיבלה כבר חמשת אלפים חיסונים, הרשות הפלסטינית דורשת מישראל 100 אלף נוספים. הדרישה באה ברקע פגישת בכירי מערכת הבריאות הישראלית עם מקביליהם ברשות | ישראל עדיין לא השיבה לדרישה

יענקי פרבר | בריאות 20.2.2021 | 23:24

מחלקת קורונה בביה"ח הפלסטיני בדורא צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

הרשות הפלסטינית ביקשה היום (שבת) מישראל, לספק לה 100 אלף חיסונים נוספים.

מקורות פלסטינים אמרו ל'כאן חדשות' כי הבקשה הועלתה בפגישת בכירי משרדי הבריאות הישראלי והפלסטיני שנועדו היום ברמאללה ובצד הפלסטיני ממתינים כעת לתשובת ישראל בנושא.

לדברי המקורות הפלסטינים, חיסונים אלה מיועדים לחיסון האוכלוסייה הכללית, ולא לחיסון פועלים פלסטינים העובדים בישראל. בצד הפלסטיני הגדירו את הפגישה בין הצדדים טובה, ובמהלכה דנו בתיאום ובשיתוף הפעולה בתחום המאבק בקורונה.

ראש הדסק לענייני ערבים ב'כאן חדשות' גל ברגר, מדווח כי ישראל אישרה עד היום להעביר לרשות הפלסטינית 5,000 מנות חיסון בלבד (את האישור נתן רה"מ נתניהו בסוף החודש שעבר) – מתוכם הועברו בתחילת החודש 2,000 מנות חיסון מודרנה ששימשו ברובם לחיסון צוותי רפואה פלסטיניים בגדה.

הרשות הפלסטינית קיבלה עד כה כ-12 אלף מנות חיסון בסך הכל, רובם המוחלט (10,000) חיסוני ספוטניק שהתקבלו כתרומה מרוסיה (והשאר-2,000 חיסוני מודרנה) מישראל. הרשות שלחה השבוע 2,000 מנות חיסון ספוטניק לרצועת עזה באישור ישראל. בעזה הודיעו כי יחסנו באמצעותם כאלף אנשי רפואה החל מתחילת השבוע הבא.

אתמול פרסמה כתבת הבריאות של 'כאן' דקלה אהרון, כי במשרד הבריאות בישראל בוחנים בנוסף אפשרות לחסן פועלים פלסטינים העובדים בישראל בחיסוני מודרנה. לישראל הגיעו כ-100 אלף מנות חיסון מודרנה שברובן טרם נעשה שימוש.

הנושא כאמור עדיין בדיונים וטרם התקבל אישור הדרג המדיני, כמו כן לא ברור אם וכאשר יאושר הדבר – חיסונים אלה יוקצו לפלסטינים כדי שיחסנו את הפועלים בעצמם, או שמא הפועלים יחוסנו בישראל או במעברים. משרד מתאם פעולות הממשלה בשטחים הוא שמוביל את בניית התוכנית בכל הקשור לחיסון הפועלים ואת התיאום בין הגופים השונים השותפים לנושא.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום