בהוראת ביידן: ארה"ב ביטלה ברגע האחרון תקיפה בסוריה

הנשיא ביידן הורה לתקוף בשבוע שעבר שני יעדים בסוריה בתגובה לירי הרקטות על בסיסים אמריקנים בעיראק - אבל, ברגע האחרון, כחצי שעה לפני התקיפה המתוכננת, הוא ביטל את תקיפת אחד היעדים בגלל אישה וילדים שנראו בתצלומי גיחה מוקדמים

יענקי פרבר | מדיני 4.3.2021 | 18:10

אילוסטרציה צילום: pixabay

ה'וול סטריט ג'ורנל' מדווח, כי לאחר עשרה ימים של דיונים, הנשיא ביידן הורה לפנטגון לבצע תקיפות אוויריות על שתי מטרות בתוך סוריה, ב-26 בפברואר, אך אחד העוזרים העביר הודעה דחופה כשלושים דקות לפני שהפצצות היו אמורות ליפול ובגללה התקיפה בוטלה.

בהודעה נאמר כי אישה ומספר ילדים היו בחצר של אחד האתרים, כך עלה מתצלומי שדה הקרב שצולמו על ידי מטוס מיוחד, כאשר המטוסים טסו אל היעדים, ביטל הנשיא ביידן את אחד היעדים, אך הורה על תקיפה לעבר מטרה אחת.

הדיווח הזה מצטרף לדיווח מענין נוסף שפורסם ב'ניו יורק טיימס', לפיו ממשל ביידן הורה על מגבלות זמניות של תקיפות מל"טים נגד טרור ופשיטות קומנדו מחוץ לאזורי שדה הקרב הקונבנציונלי כמו אפגניסטן וסוריה, והממשל בודק האם להחמיר את הכללים מעידן טראמפ לפעולות מסוג זה, כך על פי גורמים רשמיים.

על פי הדיווח, כעת על הצבא וה-CIA לקבל אישור של הבית הלבן לתקוף חשודים בטרור במקומות שיש בהם כוחות קרקע אמריקניים קטנים, כמו סומליה ותימן. תחת ממשל טראמפ, הם הורשו להחליט בעצמם האם הנסיבות בשטח עומדות בתנאים מסוימים והתקפה מוצדקת.

ממשל ביידן לא הודיע בפומבי ​​על המגבלות החדשות. אולם היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, הוציא את הצו ב-20 בינואר, יום כניסתו של הנשיא ביידן לתפקיד, אמילי הורן, דוברת המועצה לביטחון לאומי, אישרה כי הנשיא ביידן הוציא "הנחיות ביניים" אודות השימוש בכוח צבאי ופעולות ביטחון לאומי הקשורות לכך.

פקידים בממשל ביידן דנים גם בשאלה האם לכתוב כללים מדוייקים בנוגע לירי בצורה קפדנית יותר מכפי שהייתה בתקופת טראמפ. הם גילו כי ממשל טראמפ היה גמיש מאוד ואיפשר לפקידים לקבוע לגבי תקיפות במדינות מסוימות, תוך שימוש בסטנדרטים נמוכים יותר מאלה שנקבעו במדיניות הכללית.

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום